روایتی از یک دیدار؛ بانوی صبر

توفیق شد تا به رسم نوروز به دیدار بزرگتر برویم، اما بزرگتری که نه تنها به حکم سن و سال بزرگی داشت، بلکه به واسطه صبرش، اجری بزرگ را نیز به همراه خود نشان گذاری از بهشت کرده بود.

به گزارش خبرنگار شهر، احسان شریفی، شهردار منطقه ۵ در دل نوشته ای وضعیت مادر شهیدان قدیمی را اینگونه توصیف می کند:  توفیق شد تا به رسم نوروز به دیدار بزرگتر برویم، اما بزرگتری که نه تنها به حکم سن و سال بزرگی داشت، بلکه به واسطه صبرش، اجری بزرگ را نیز به همراه خود نشان گذاری از بهشت کرده بود.

درب باز شد و بانوی تکیده اما سرشار از نور در مقابل ما حضور یافت و همگی را به گشاده رویی به منزلش دعوت! نشستیم و نشست وتا نشست قصه ای از غصه های اجر صبر مادرانه او بازگو شد.

آری! او مادر دو شهید دفاع مقدس، یک جانباز  است و تازه ماجرا سخت شد که فهمیدیم نوه ی چهل ساله اش بر اثر کرونا جان باخته، دختر دیگرش معلول است و داماد جانباز و سخت گرفتار زندگی! پدر شهیدان و داماد بزرگ خانواده نیز سالیانی ست دعوت حق را لبیک گفته اند و دختر دیگر که تنها فرزند سالم خانواده است به سختی امورات می گذراند.

ماجرا فقط این نبود، مادرانه های این فرشته آسمانی تمامی نداشت، می گفت تا زنده است و تاب دارد از بچه های معلولش مراقبت می کند و دست مقابل کسی دراز نمی کند. بچه های شهرداری مرتب به او سر می زنند و به قول خودش خجالت می کشد چیزی بخواهد، او مادری با عزت نفس بود.

مادر ایران باید نامیده شود، مادری که نماد صبر است و استقامت. شیر زنی همانند زینب (س) در کربلا که پرستار بود برای اهل بیت. مادر شهیدان قدیمی، نمونه ای کامل است از مادران وطن که جان فرزندان خویش را پیشکش اسلام و انقلاب کردند تا به امروز و آینده میراث معنوی وطن شود.

نمی دانستم باید دقیق چه کنم!؟ خواستم با اشتراک این فصل دیدار با اسوه صبر و استقامت از همه دست اندرکاران و متولیان امور بخواهم، همراهی کنند تا حال مادر شهیدان قدیمی کمی بهتر شود، او تلنگرهایی هم به نهادهای متولی امور شهدا و ایثارگران داشت که می توانیم با کمک هم مرتفع سازیم.

انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 19553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =