ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده پایتخت/ توسعه حمل و نقل ریلی به شهرهای اقماری در سال ۱۴۰۱

استاندار تهران گفت: ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تهران که در روزهای پایانی سال قبل آغاز شد و در سال جدید ادامه خواهد داشت، یکی از اتفاقات مهم برای پایتخت در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش شهر به نقل از ایرنا، محسن منصوری گفت: یکی از مهمترین موضوعات مهم کلانشهر تهران بافت فرسوده است که این بافت‌های فرسوده بیشتر در مناطق پر تراکم قرار دارد.

وی افزود: با تاکیدات دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور و از جمله استان تهران اجرایی شده و به تازگی نیز این طرح در کلانشهر تهران با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تهران اجرایی شده است.

استاندار تهران ادامه داد: قرار است در زمان‌بندی مشخص شده بافت‌های فرسوده در قالب مسکن استطاعت‌پذیر برای افراد در این مناطق ساخته شود.

به گفته وی، این اقدام که در روزهای آخر سال ۱۴۰۰ اجرایی و عملیاتی شده را می توان یکی از اقدامات مبارک در پایتخت و ایران اسلامی اعلام کرد.

منصوری یکی از اقدامات دیگر را توسعه حمل و نقل ریلی به شهرهای اقماری تهران اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ قرار است مترو به شهر پرند برود و همچنین طرح توسعه این حمل و نقل ریلی در سایر شهرستان‌ها از جمله پردیس و ورامین نیز دنبال خواهد شد و تلاش داریم توسعه حمل و نقل ریلی را در کلانشهر تهران و شهرهای اطراف توسعه دهیم.

وی با اشاره به موضوع ترافیک پایتخت اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم ترافیک را مهار کنیم چاره‌ای جز توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده راحت مردم از مترو نیست.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و با ظرفیت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد قطعا شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: در سال جدید نیز تلاش داریم با حمایت دولت توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 19582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =