کارناوال عروسک‌های نوروزی و جنگ شبانه از برنامه‌های نوروزی برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد از اجرای گروه‌های موسیقی اقوام در محوطه و استیج گذرگاه برج از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب خبر داد و دیگر برنامه‌های این مجموعه را در نوروز ۱۴۰۱ تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از فارس، عباس حیدری گفت: در برج میلاد پس از دو سال از محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع بیماری کرونا، امسال و در قرن جدید، خوشبختانه توانستیم میزبان مسافران و گردشگران نوروزی باشیم. 

وی ادامه داد: نوروز ۱۴۰۱ با هدف پرکردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران نوروزی پایتخت و همچنین معرفی امکانات تفریحی جدید این مجموعه تا ۱۲ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب، برگزار می‌شود.

مدیرعامل برج میلاد اظهار داشت: جشنواره نوروزی برج میلاد با فضاسازی مناسبتی در بخش‌های مختلف برج میلاد همچون چیدمان سفره هفت سین در زیرگذر برج میلاد آغاز شد.

وی ادامه داد: همزمان با زمان تحویل سال جدید میزبان جمعی از کودکان کار و ایتام بودیم و شهردار تهران نیز با حضور گرمشان لحظه خاطره انگیزی از سال تحویل را برای این کودکان ثبت کردند.

حیدری با اشاره به اینکه در نخستین روز سال جدید که به عنوان روز جهانی سندرم داون نامگذاری شده است، تعدادی از کودکان مبتلا به سندروم داون راهنمای گردشگری برج میلاد شدند و بازدیدکنندگان را در روز نخست جشنواره نوروزی برج میلاد، راهنمایی و هدایت کردند، گفت: نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان سندروم داون در ارتفاع ۲۸۰ متری بر فراز برج میلاد برپا شده است که مراجعه کنندگان می‌توانند از این نمایشگاه تا ۱۲ فروردین ماه بازدید کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه آداب و رسوم ایرانی با رویکرد همگرایی تمامی اقوام ایرانی، نمایشگاهی با عنوان "آداب و رسوم اقوام ایرانی" با حضور هنرمندان و نمایش صنایع دستی و سوغات شهرهای ایران در طول جشنواره در حال برگزاری است.

مدیرعامل برج میلاد ابراز داشت: ما در جشنواره به همه اقشار در همه سنین توجه کرده‌ایم و بر این اساس نمایشگاه اسباب بازی‌های ایرانی موثر در رشد جسمی و ذهنی کودکان، آشنایی تولیدکنندگان متناسب با نیازهایشان، ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای تولید کنندگان داخلی و ترویج مبانی اصول ارتباطی، و ارائه الگوی مناسب به والدین در حوزه اسباب بازی از جمله اهداف این بخش از جشنواره است.

وی ادامه داد: همچنین برای کودکان دیگر برنامه‌هایی همچون برگزاری جنگ کودک در سالن نمایشگاهی برج میلاد، بازی‌های هیجانی و میدانی در محوطه برج، برپایی بازی‌های خانواده محور از دیگر اقدامات ما برای کودکان در ایام جشنواره است.

حیدری با بیان اینکه توجه به هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله موسیقی فولکلور نیز در دستور کار ما قرار گرفت و به همین دلیل بخشی از جشنواره به اجرای گروه‌های موسیقی اقوام مانند قشقایی، لر، بختیاری، کرد، بوشهری، آذری، گیلکی، خراسانی، شیرازی، مازندرانی، ترکمن و ... اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد:  این گروه ها از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب در ساعت‌های مشخصی برای بازدیدکنندگان در محوطه و استیج گذرگاه برج میلاد اجرا خواهند داشت.

وی کارناوال عروسک های نوروزی را از دیگر بخش‌های جشنواره عنوان کرد و ابراز داشت که مردم می توانند با عروسک های عمو نوروز و عروسک های غول پیکر عکس یادگاری بگیرند و همچنین کارناوال عروسک ها را در محوطه برج میلاد همراهی کنند.

به گفته وی؛ جُنگ شبانه در قالب برنامه «بهار جان» هر شب از شبکه پنج سیما بصورت زنده پخش می شود و هنرمندان شاخص نیز حضور دارند. مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در این برنامه حضور دارند.

وی افزود: افتتاح آزمایشی تم پارک افسانه ها  که بیان کننده افسانه های ایرانی و داستان های شاهنامه با تکنیک ویدیومپینگ و هنر نورپردازی است، شهربازی برج میلاد و باشگاه بولینگ و مجموعه بازی های هیجانی نیز از جمله خدمات جدید ما برای شهروندان است.

انتهای پیام/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 19591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =