برگزاری تور گردشگری کانون معلولان جنوب تهران در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای تور گردشگری کانون معلولان جنوب تهران به منظور بازدید از مجموعه تاریخی کاخ‌موزه گلستان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز گذشته، دوشنبه ۸ فروردین‌ماه، تور گردشگری کانون معلولان جنوب تهران با حضور ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حامد خداوردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ و جمعی از فعالان حوزه معلولان در مجموعه تاریخی کاخ‌موزه گلستان برگزار شد.

امیر یزدی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: به منظور اجرای طرح #لبخند_بسازیم توفیق میزبانی این تور گردشگری نصیب شهرداری منطقه ۱۲ شد.

یزدی با یادآوری این مطلب که مجموعه کاخ‌موزه گلستان، یگانه اثر تاریخی ثبت جهانی پایتخت به شمار می‌رود، افزود: می‌توان با بازدید از این بنای ارزشمند که در مرکز شهر و قلب طهران واقع شده، به ‌لطف معماری و تزیینات منحصربه‌فرد آن، مسحور این همه زیبایی، تاریخ، معماری، فرهنگ و هنر ایران شد؛ ضمن آنکه وقوع رخدادهای تاریخی مهم در این محل، آن را به سندی زنده از تاریخ ایران تبدیل کرده است.

وی ضمن تأکید بر استفاده از فرصت ایام نوروز برای علاقه‌مندان به تهرانگردی ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۲ با بهره‌گیری از این فرصت در این ایام برای گردشگران، تورهای رایگان تهرانگردی در نظر گرفته است که این تورها از دوم فروردین آغاز شده و تا ۱۱ فروردین ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ به شرکت‌کنندگان در تور گردشگری کانون معلولان جنوب تهران، پس از بازدید از مجموعه کاخ‌موزه گلستان و پذیرایی، هدایایی به رسم یادبود از طرف شهرداری منطقه اهدا شد. در پایان از ون‌های تهیه‌شده ویژه معلولین نیز بازدید صورت گرفت.

مجموعه تاریخی کاخ‌موزه گلستان از بخش‌های مختلفی همچون ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس‌العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل می‌شود. ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به دوران کریمخان زند، قدیمی‌ترین بناهای مجموعه گلستان هستند.

انتهای پیام 

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 19596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =