محمد مهدی عزیزی در گفتوگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: غرفههای بازیافت ضمن اطلاعرسانی، فرهنگ سازی و دریافت پسماند خشک در سطح شهر، پل ارتباطی سازمان مدیریت پسماند و شهروندان محسوب می شوند و از ابزارهای تشویقی اجرای بهینه تفکیک پسماند در مبدا به شمار می روند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: ارائه وجه نقد و برخی از کالاها توسط متصدیان غرف در قبال تحویل پسماندهای خشک به شهروندان یک عامل تشویقی برای توجه بیشتر مردم به لزوم تفکیک پسماند در مبدا می باشد.
وی با اشاره به اینکه افزایش غرفهها یکی از برنامه های مهم این سازمان در راستای تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ غرفه در سطح پایتخت وجود دارد که با هدف ارتقاء فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا و کاهش هزینههای جمعآوری پسماند فعالیت میکنند؛ همچنین طرح تبادل پسماند خشک با گل و گیاه با گسترش غرف گلماند در سطح مناطق و پسماند مارکت ها به عنوان محلی که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان مشخص شده و شهروندان معادل ریالی آن از اجناسی که در این پسماند مارکت ها وجود دارد خریداری می کنند، بخش های دیگری از ابزارهای تشویقی این سازمان است.
عزیزی در ادامه با اشاره به شیفت بندی غرف بازیافت در مناطق ۲۲ گانه در ایام نوروز و اجرای طرح تشویقی پسماند بیمه و نانو کارواش در برخی مناطق خبر داد و افزود: متصدیان غرف تا سیزدهم طبق هماهنگی و شیفت بندی منظم در غرف بازیافت آماده خدمت رسانی هستند و شهروندان می توانند در مقابل دریافت پسماند خشک، انواع خدمات بیمهای و کارواش ماشین در مناطقی که این طرح ها راه اندازی شده، دریافت کنند.
انتهای پیام/
نظر شما