تفرجگاه نرجس خاتون به روی شهروندان باز شد/ اجرای فاز دوم؛ امسال

شهردار منطقه ۱۵ از بازگشایی تفرجگاه نرجس خاتون به روی شهروندان همزمان با روز طبیعت خبر داد.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر ضمن اعلام آماده سازی و بازگشایی تفرجگاه نرجس خاتون ( مسگرآباد) در روز طبیعت به روی شهروندان اظهار کرد: جنگلکاری مجموعه تفرجگاه، توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با همکاری شهرداری تهران در سال ۹۵ انجام شده و فاز اولیه جنگلکاری آن در همان زمان افتتاح شد و بعد از آن تا چند ماه پیش برخی از دسترسی های آن و شبکه آبرسانی انجام شده بود. 

وی افزود: در اواخر سال گذشته در این مجموعه امکاناتی از جمله ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در دو نقطه، دفتر تفرجگاه که محل استقرار نیروهای فضای سبز و  نیروهای اجرایی مجموعه است، احداث شد.

صباغ ادامه داد: وسعت این مجموعه که بام شرقی شهر تهران است و جذابیت زیادی برای شهروندان خواهد داشت، ۱۸۶ هکتار است و پیش از این ورود خودرو به این پارک به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها ممنوع بود.

شهردار منطقه ۱۵ عنوان کرد: پس از بازدید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و با پیشنهاد ایشان نام این بوستان به تفرجگاه نرجس خاتون تغییر یافت و مکاتبات این نامگذاری در سیستم اداری شهرداری انجام شد.

به گفته صباغ از چند روز گذشته اقدامات زیادی برای آماده سازی این تفرجگاه برای شهروندان و ورود خودروها به مجموعه در روز طبیعت انجام شد؛ از جمله اینکه خط کشی های ترافیکی در تمامی معابر این تفرجگاه انجام‌ و سرعت گیرهای استاندارد به‌ دلیل شیب زیاد در این محدوده نصب و لکه گیری آسفالت مجموعه صورت گرفت.

وی یادآور شد: همچنین اطلاع رسانی لازم در قالب بنرها و بروشورها انجام شد و از امروز که مصادف با روز طبیعت است، ورود مردم با خودروها به تفرجگاه برای اولین بار را شاهد هستیم. 

شهردار منطقه ۱۵ درباره اجرای فاز دوم این مجموعه بیان کرد: بخش عمده ای از زیرساخت‌های روشنایی مجموعه انجام شده ولی انشعاب برق آن باقی مانده که برای فاز دوم انجام خواهد شد تا تفرجگاه برای زمان‌های تاریکی هوا  مهیاتر شود و ایمنی آن افزایش یابد؛ در واقع یکی از پروژه های مهم منطقه ۱۵ که بودجه آن نیز تخصیص داده شده، توسعه، تکمیل و تجهیز زیرساخت های اساسی تفرجگاه است تا محیط را برای مردم منطقه به ویژه محله های مسگرآباد و مسعودیه که در مجاورت این مجموعه قرار دارند آماده کنیم. 

انتهای پیام/

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 19688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =