قطع دوباره درختان در موسسه ژئوفیزیک به‌رغم پیگیری‌های مدیریت شهری/ با وجود حکم قضایی باز هم نیروهای شهرداری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند

با وجود حکم قضایی برای ورود به محوطه موسسه ژئوفیزیک برای جلوگیری از قطع درختان، عوامل شهرداری توسط نیروهای موسسه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار شهر، یک هفته پیش از اتمام سال ۱۴۰۰، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران واقع در بزرگراه شهید همت تقاطع بزرگراه شهید چمران، نسبت به جابجایی و قطع چند اصله درخت با بن ۱۵ تا ۴۵ اقدام کرد که با جلوگیری شهرداری منطقه مواجه و این کار متوقف شد.

ناصر امانی از اعضای شورای شهر نیز روز گذشته در تذکری خواستار جلوگیری از قطع این درختان و برخورد قانونی با افراد متخلف شد اما با وجود این تذکرات و پیگیرهای منطقه برای جلوگیری از قطع و جابجایی درختان، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از امروز مجددا اقدام به فعالیت برای قطع درختان کرده است.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت قطع و جابجایی درختان توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خیابان خوارزمی این منطقه اظهار کرد: به‌رغم پیگیری های انجام شده و جلوگیری از قطع و جابجایی درختان توسط عوامل منطقه و با وجود تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بدون توجه به این تذکرات دوباره از امروز نسبت به قطع و کندن درختان اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروهای موسسه ژئوفیزیک اجازه ورود به عوامل شهرداری منطقه را نمی دادند، شهرداری نسبت به اخذ حکم ورود اقدام کرده و با حکم قضایی وارد مجموعه شد، اما در حین جلوگیری از کار، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروی انسانی موسسه مذکور به همراه گاز اشک آور و باتوم نیروهای شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار دادند و باعث مصدومیت برخی از عوامل شهرداری منطقه شدند.

جوانی با تاکید بر اینکه در حال تنظیم شکایت علیه موسسه هستیم، عنوان کرد: روز اول نیروهای موسسه ۲۰۰ درخت را برای جابجایی کندند که عوامل شهرداری مجددا این درختان را کاشتند ولی در دو مرحله بعدی چون اجازه ورود به همکاران ما داده نشده حدود ۵۰ درخت قطع شده است.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 19699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =