آغاز عملیات زه‌کشی ساخت مخزن دو هزار و ۵۰۰ متر مکعبی بوستان ولایت

پروژه ساخت مخزن بزرگ ۲۵۰۰ متر مکعبی بوستان ولایت به‌منظور کمک به تأمین آب شرب و آبیاری فضای سبز این بوستان، با اتمام عملیات خاکبرداری وارد مرحله زه‌کشی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه گفت: این مخزن ۲هزار و ۵۰۰ مکعبی ۳سلولی در زمینی به مساحت ۶۵۰متر مربع پشت قلعه شادی(درب شماره ۲) بوستان ولایت در حال ساخت است و در حال حاضر عملیات عمرانی آن به مرحله زه کشی رسیده که پس از آن نیز فعالیت اجرای بتن و آرماتور بندی آن آغاز خواهد شد.  
به گفته او، ظرفیت ۲مخزن در حال اجرا هزار متر مکعب برای تأمین آب مصرفی مورد نیاز نگهداشت و آبیاری فضای سبز است و یک مخزن ۵۰۰مترمکعبی نیز به منظور نگهداری آب شرب و رفع مشکل افت فشارآب آبخوری ها و سرویس های بهداشتی در مواقع ضروری ساخته و باعث صرفه جویی مصرف انرژی در این بوستان می شود.
او خاطرنشان کرد: بوستان ولایت با برخورداری از ۶۶ هکتار فضای سبز مجهز به ۵ چاه فعال است و بروز مشکل در پمپ هر یک از این چاه ها به دلیل زمانبر بودن تعمیر آنها در پیک آبیاری، سیستم آبرسانی فضای سبز بوستان را بویژه در روزهای گرم تابستان دچار اختلال می کند. بنابراین ساخت این مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی در بوستان ولایت ضمن حل این مشکل می تواند در تأمین فشار آب آبخوری ها و سرویس های بهداشتی اهمیت بسیاری داشته باشد.
 

انتهای پیام

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 19714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =