نظارت پردازشگرهای چهره بر ماسک مسافران در مترو

نوبخت از پردازش تصویری مسافران مترو به منظور بررسی وضعیت استفاده از ماسک خبر داد و گفت: اجرای این طرح برای اخذ جریمه نیست و ماهیت آماری دارد.

به گزارش شهر، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد شهروندان تهرانی در زمان استفاده از مترو از ماسک استفاده می کنند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اجباری شدن استفاده از ماسک در مجامع عمومی و افزایش سطح هشدار شیوع کرونا از شهروندانی که همچنان از ماسک استفاده نمی کنند درخواست می کنیم  در هنگام استفاده از مترو و حضور در ایستگاهها تا ترک این مکان عمومی  ماسک بزنند.

او در خصوص ایجاد سازوکاری برای توزیع ماسک رایگان در مترو به منظور استفاده اقشار کم درآمد جامعه نیز توضیح داد: در برخی از ایستگاههای مترو در حال حاضر ماسک رایگان توزیع می شود و در مابقی ایستگاهها مسافرینی که به نظر می رسد از استطاعت مالی لازم برای خرید همزمان بلیت مترو و ماسک  برخودار نیستند،  با مساعدت ماموران ایستگاهها به جای خرید بلیت، ماسک تهیه می کنند.

نوبخت از آماده شدن ساز و کار پردازش تصویری مسافران مترو برای سرشماری و رصد میزان استفاده از ماسک خبر داد و گفت: به این ترتیب به زودی وضعیت استفاده مسافران مترو از ماسک را از طریق دستگاههای پردازشگر بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: این سامانه پردازش تنها به منظور رصد اشرایط مترو از جهت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و برای اخذ جریمه به کار گرفته نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، او از کاهش سرفاصله های حرکت مترو در خطوط ۲ به سه دقیقه، در خط یک و ۴ به ۳.۵ دقیقه و خط ۳ به ۶ دقیقه خبر داد و گفت: توسعه مترو با توجه به شرایط تحریم و محدودیت های مالی دولت و شهرداری با سختی اتفاق می افتد و امیدواریم با تزریق ۹۱۰ میلیارد تومان از سوی بانک آینده گشایش جدی در توسعه خطوط مترو رخ دهد.

نوبخت با تاکید بر اینکه وظفیه اصلی این شرکت بهبود شرایط حمل و نقلی شهر تهران است، اظهار داشت: در شرایط خاص کشور و در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا به ترویج و پیگیری مسائل بهداشتی در مترو پرداخته ایم.

۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 1974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =