رکورد تحقق بودجه در شهرداری تهران/ ۴ دلیل تحقق حداکثری منابع بودجه‌ای در دوره جدید شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران با اشاره به کاهش بدهی‌های شهرداری تهران به سیستم بانکی گفت: ۴ دلیل اصلی سبب تحقق حداکثری منابع بودجه‌ای در دوره جدید شهرداری شده است.

به گزارش شهر، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، درباره میزان تحقق بودجه در سال ۱۴۰۰ گفت: تیم جدید شهرداری تهران پس از اصلاحیه درآمدها و منابع مصوب سال ۱۴۰۰ مکلف به تحقق ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل ۳۰ هزار میلیارد تومان نقد و ۷ هزار میلیارد تومان غیرنقد شد.

فلاح افزود:آنچه که تا امروز ثبت شده است، عددی حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است که البته رقم دقیق آن تا چند هفته آینده نهایی می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: انتظار داریم حتی عددی بیش از  ۳۵ هزار میلیارد تومان محقق شود اما تا همین مقدار هم نشان از تحقق ۹۳ درصدی بودجه دارد که خودش یک رکورد محسوب می‌شود.

وی در خصوص مقایسه میزان تحقق بودجه شهرداری تهران در سال‌های گذشته با این دوره نیز بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۷۲ درصد از بودجه تحقق پیدا کرد، همچنین بررسی بودجه شش سال گذشته هم نشان می‌دهد که کمتر سالی تحقق بودجه به ۸۰ درصد رسیده است.

فلاح در پاسخ به این سوال که چه میزان از تحقق این بودجه در ۶ ماهه نخست سال و در دوره مدیریت قبلی شهرداری و چه میزان در دوره مدیریت زاکانی محقق شده نیز گفت:  حدود ۳۷.۵ درصد تحقق درآمد امسال در نیمه اول و حدود ۶۲.۵ درصد در نیمه دوم سال محقق شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران عملکرد غیرنقد را از نکات برجسته دیگر بودجه شهرداری تهران برشمرد و عنوان کرد: تحقق عملکرد غیرنقد در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۱ درصد بوده است درحالی که در سال ۱۴۰۰ توانستیم حدود ۶۵ درصد را محقق کنیم،  یعنی ۳۰۰ درصد رشد داشته و ۳ برابر سال گذشته‌اش تحقق یافته است.

وی دلایل تحقق حداکثری منابع بودجه در دوره جدید شهرداری را «استقرار خزانه واحد»،«استقرار انظباط مالی»،«بهینه سازی منابع و مصارف با اصلاح ساختارهای مالی»،«عملکرد خوب املاک و غیرنقد با اصلاحات فرایندی» دانست.

فلاح در پایان با اشاره به کاهش بدهی‌های شهرداری تهران به سیستم بانکی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این تحقق بودجه مربوط به ۶ ماه نخست تیم جدید مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران بوده است، ۶ ماهی که بسیاری از دوره‌ها ضعیفترین عملکرد خود را در آن ایام داشته‌اند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 19785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =