از سرگیری فعالیت سینماهای باغ کتاب تهران/مشکلات هلدینگ مترو رفع شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری درخواست کرد که نسبت به فعالیت مجدد سینماهای باغ کتاب تهران اقدام کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی در جلسه پنجاه و ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یک سال است که 9 سینمای باغ کتاب تعطیل است، اظهار کرد: مدیریت این مجموعه به عهده معاونت فرهنگی نیست و زیر نظر خود شهرداری است و تقاضای ما این است که مشکلی که در قرارداد با بی او تی در این زمینه وجود دارد، برطرف شود.
وی ادامه داد: این مجموعه سرمایه مردم بوده و منبع درآمد پایدار شهرداری است و انتظار داریم مشکل برطرف شود.
علوی همچنین تصریح کرد: دیگر انتظار ما این است که ترمینال شرق در شش ماه اول سال به نتیجه برسد و افتتاح شود. 
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: ما از افراد متخصص ، توانمند و تحصیل کرده در سازمان های وابسته برخورداریم که باید کمیسیون های مختلف از ظرفیت این افراد استفاده کنند.
وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که از ظرفیت بدنه شهرداری برای استفاده به عنوان نماینده در بخش های مختلف استفاده شود.
سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز گفت: مسعود درستی مدیرعامل جدید شرکت مترو در یکی از جلسات شورای شهر معرفی و برنامه‌های مدیرعامل جدید ارائه شود چراکه بودجه خوبی برای مترو در سال جاری در نظر گرفته شده است.
مهدی اقراریان رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به وجود برخی مشکلات حقوقی هلدینگ مترو، اظهار کرد: یک جلسه در هلدینگ مترو در خصوص مناقصه مربوط به خط 3 برگزار و موارد بررسی شود؛ در مترو شاهد این هستیم که در برخی خطوط شرکت‌هایی که با هلدینگ قرارداد داشتند بنا به دلایلی از جمله افزایش هزینه‌ها، دچار مشکل حقوقی شدند و تقاضای من این است که با قید فوریت این مشکلات حل و فصل شود.
وی افزود: با توجه به مسائل حقوقی امکان واگذاری برخی پروژه های مترو به ویژه در خط 3 وجود ندارد و برخی پروژه ها قفل شده‌اند که پیشنهاد می شود مشکلات حقوقی در این راستا برطرف شود و با توجه به ظرفیت بودجه 1401 در خصوص کمیته ای که مشکلات را حل و فصل می کند، این موضوع پیگیری شود تا گره مترو برطرف شود.
انتهای پیام/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 19858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =