افزایش ۱۳۰ میلیاردی بودجه درمانی شرکت شهرسالم در سال جاری

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، بر حرکت شرکت شهر سالم و مراکز بهداشتی و درمانی شهرداری به سمت دانش‌بنیان شدن تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی در دیدار با روسای درمانگاه‌های شهرداری تهران، ضمن تبریک آغاز سال جدید، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت و خودسازی دانست و حلول این ماه را بر همه شیعیان تهنیت گفت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شرکت شهر سالم و مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظر آن باید به سمت دانش‌بنیان حرکت کند و در این زمینه اتاق‌های فکر در موضوعات مورد نیاز راه‌اندازی خواهد شد. همچنین در این راستا باید به دنبال همکاری با دانشگاه‌ها برویم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره دیگر برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۱ گفت: سال پیش رو باید برای ما سال تحول باشد. تکریم کارکنان و بازنشستگان و ارتقاء خدمات بهداشتی باید محور تحولات در سال جاری قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان شهردار تهران در نشست فصلی اخیر با مدیران شهرداری ادامه داد: فعالیت ما در سه فاز کاری تقسیم می‌شود که از فاز کوتاه‌مدت یعنی ساماندهی عبور کرده‌ایم و در ابتدای فاز میان‌مدت قرار داریم و باید برای فعالیت بلندمدتمان نیز برنامه‌ریزی کنیم.

نورمحمدی در تشریح فعالیت‌های فاز نخست گفت: در ماه‌های اول مدیریت جدید بدهی‌ها، سررسید پرداخت خریدهای اعتباری ابتدای سال و انباشت غیرمتعارف نیروها جزو بحران‌های اصلی شرکت بود که توانستیم با کمک تک تک همکاران، ۶۰ درصد بدهی‌ها را تا پایان سال پرداخت کنیم و پرداخت حقوق و دستمزدها هم بدون تغییر و حتی افزایش در برخی موارد به طور منظم صورت گرفت.

وی با اشاره به استخراج نقاط قوت و ضعف درمانگاه‌ها در دوره سه ماهه گذشته، خاطرنشان کرد: رویکرد مالی ما در سال جدید به مراکز، هزینه-درآمد است و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر مرکز نسبت به درآمدی که دارد بتواند هزینه کند و کادر درمانی آن مرکز از مواهب مالی افزایش درآمد برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم رویکرد میان‌مدت خود را «توسعه خدمات بهداشتی و درمانی» عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، بودجه درمانی از ۲۷۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت. این جهش در بودجه که برای نخستین در این حجم اتفاق می‌افتد، پایه خوبی برای توسعه خدمات خواهد بود.

به گفته نورمحمدی، حفظ پزشکان متخصص با وجود مشکل تعرفه دولتی، فرسایش تجهیزات به خصوص در بخش دندان‌پزشکی و مسائل ایمنی ساختمان‌های درمانگاه‌ها از جمله چالش‌های پیش رو در سال ۱۴۰۱ است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش و همدلی روسای درمانگاه‌ها برطرف خواهد شد.

در ادامه این نشست که در سالن شهدای سلامت ستاد مرکزی شرکت شهر سالم برگزار شد، محمود امانی معاون درمان شرکت و همچنین روسای درمانگاه‌ها به طرح نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام 

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 19868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =