دومین خانه محیط زیست منطقه۲ آغاز به کار کرد

دومین خانه محیط زیست منطقه دو با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در سرای محله بهرود آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی شهردار منطقه ایجاد خانه محیط زیست را گامی موثر در ایجاد بستر مشارکت شهروندان درحفاظت از محیط زیست برشمرد و گفت:نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست یکی از رویکردهای اصلی برنامه های زیست محیطی است و  در همین راستا دومین خانه محیط زیست منطقه با محوریت زمینه سازی بستری برای تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان در اطلاع رسانی و پایش وضعیت محیط زیست منطقه در سرای محله بهرود آغاز به کار کرد.
وی شناسایی معضلات محیط زیستی محله با مشارکت شهروندان و اجرای اقدامات لازم به منظور بهبود وضعیت محله را از اهداف مهم افتتاح این خانه اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است تا سایر سراهای محلات منطقه نیز به خانه محیط زیست مجهز شوند.
به گفته صالحی، با ایجاد خانه های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی، با ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آنها در فعالیت های زیست محیطی وبهره گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه محیط  زیست محله بایستی از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را نیز بیابند می توانند همراه با دستگاه ها و نهادهای متولی بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

انتهای پیام

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 19899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =