آمار اقامت نوروزی در تهران اعلام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب‌اقامت از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در (اقامتگاه‌های رسمی) استان تهران ثبت شده است.

به گزارش شهر، تهران امسال بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای نخستین‌بار جزو ۱۰ استان پراقامت قرار گرفت. محمدعلی فرخ‌مهر ـ رییس جامعه‌حرفه‌ای هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و پانسیون‌های استان تهران ـ نیز در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که مراکز اقامتی تهران حضور وصف‌ناپذیری از گردشگران را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ تجربه کردند که از ابتدای انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، اظهار کرد: تهران در نوروز سال‌های گذشته کمترین درصد سطح اِشغال مراکز اقامتی را نسبت به میانگین سالانه خود داشت، اما در نوروز ۱۴۰۱ مراکز اقامتی میانگین سطح اِشغال بالای ۸۵ درصد را تجربه کردند.

او همچنین گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل راه‌های استان، تعداد خودروهای ورودی به استان تهران ۵ میلیون و ۵۰۰هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا از خروج بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ خودرو با پلاک و تلفن همراه با پیش‌شماره تهران از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ماه خبر داده و این آمار را "بی‌سابقه" دانسته بود.  

انتهای پیام/

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 19906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =