کاهش ورود خسارت به اتوبوس‌های تندرو با اجرای بتن‌ریزی الیافی در منطقه۱۱

شهردار منطقه۱۱ از کاهش ورود خسارت به اتوبوس‌های تندرو، کاهش خطر تصادف راکبین موتورسوار و کاهش هزینه‌های جاری شهرداری تهران با اجرای عملیات فنی و عمرانی بتن‌ریزی الیافی در ایستگاه‌های اتوبوس بی آر تی خطوط ۷و۲ در محله‌های مرکزی تهران خبر داد.

به گزارش شهر، سید محمد موسوی در تشریح دلایل اجرای این پروژه گفت: به دلیل وزن بالای اتوبوس‌های "بی آر تی" هنگام ایست کامل در ایستگاه، نواقص و جمع شدگی آسفالت به خصوص در هوای گرم سال موجب ایجاد مخاطرات برای راکبین موتور سوار و هزینه های زیاد بر شهرداری بود چرا که همه ساله برای رفع نواقص، تراش آسفالت و اجرای جدید آن انجام می‌شد.

شهردار منطقه۱۱ تصریح کرد: به همین منظور برای کنترل هزینه و رفع نواقص موقتاً ۸ ایستگاه در سطح شهر تهران برای تبدیل آسفالت به بتن الیافی تعیین شد که ۴ ایستگاه آن در منطقه ۱۱ قرار دارد.

او ضمن اشاره به مقاومت کششی بتن الیافی گفت: تجربه نشان داده است ایستگاه هایی که از بتن الیافی استفاده کرده اند دارای عمر بیش از ۵سال در برابر گرما و فشار هستند و این اقدام طی سالها موجب کاهش ۵۰ درصدی هزینه ها برای اقدامات مرمتی ایستگاه ها است.

سید محمد موسوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴ ایستگاه اتوبوس بی آر تی خطوط۷و۲ در بوستان دانشجو مسیر جنوب به شمال، ایستگاه عباسی مسیر غرب به شرق خیابان هلال احمر، ایستگاه حضرت ولی‌عصر (عج) در خیابان مولوی و ایستگاه رازی ابتدای خیابان مولوی در تعطیلات ایام نوروز با بتن الیافی ترمیم شده‌ شده است و برنامه ریزی برای سایر ایستگاه ها نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام 

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 19926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =