به گزارش شهر، سید محمد موسوی در تشریح دلایل اجرای این پروژه گفت: به دلیل وزن بالای اتوبوسهای "بی آر تی" هنگام ایست کامل در ایستگاه، نواقص و جمع شدگی آسفالت به خصوص در هوای گرم سال موجب ایجاد مخاطرات برای راکبین موتور سوار و هزینه های زیاد بر شهرداری بود چرا که همه ساله برای رفع نواقص، تراش آسفالت و اجرای جدید آن انجام میشد.
شهردار منطقه۱۱ تصریح کرد: به همین منظور برای کنترل هزینه و رفع نواقص موقتاً ۸ ایستگاه در سطح شهر تهران برای تبدیل آسفالت به بتن الیافی تعیین شد که ۴ ایستگاه آن در منطقه ۱۱ قرار دارد.
او ضمن اشاره به مقاومت کششی بتن الیافی گفت: تجربه نشان داده است ایستگاه هایی که از بتن الیافی استفاده کرده اند دارای عمر بیش از ۵سال در برابر گرما و فشار هستند و این اقدام طی سالها موجب کاهش ۵۰ درصدی هزینه ها برای اقدامات مرمتی ایستگاه ها است.
سید محمد موسوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴ ایستگاه اتوبوس بی آر تی خطوط۷و۲ در بوستان دانشجو مسیر جنوب به شمال، ایستگاه عباسی مسیر غرب به شرق خیابان هلال احمر، ایستگاه حضرت ولیعصر (عج) در خیابان مولوی و ایستگاه رازی ابتدای خیابان مولوی در تعطیلات ایام نوروز با بتن الیافی ترمیم شده شده است و برنامه ریزی برای سایر ایستگاه ها نیز در دست اقدام است.
انتهای پیام
نظر شما