اجرای پویش «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در ماه مبارک رمضان

پویش مجازی و میدانی «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» در ماه مبارک رمضان برای خردسالان ۶ تا ۹ سال شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ایمان کُرد، مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رییس فرهنگسرای ملل گفت: ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و موسم نزول رحمت، مغفرت و برکت الهی است و فروردین فصل رویش و زایش طبیعت و فرزندان شکوفه‌های زندگی هستند. تجمیع این معانی زیبا، دست‌مایه برنامه قرآن بخوانید جایزه بگیرید است که برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

کرد با اشاره به محوریت ترویج قرآن کریم در برنامه‌های فرهنگی ـ تربیتی و هنری ماه مبارک رمضان در برنامه بر آستان جانان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه قرآن بخوانید جایزه بگیرید هم به صورت مجازی و هم به صورت میدانی برگزار می‌شود. در بخش مجازی تمامی شهروندان محترم تهرانی می‌توانند فیلم‌های موبایلی از روخوانی، روان‌خوانی، ترتیل یا قرائت قرآن توسط فرزندان ۶ تا ۹ سال را به یکی از صفحات و گروه‌های مجازی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران یا صفحه گل‌های قرآنی در اینستاگرام ارسال کنند و در پویش شرکت کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه یک گفت: در بخش میدانی نیز در مناطق منتخب شهر تهران با هدف ترغیب کودکان به فراگیری قرآن کریم، ایستگاه‌های ویژه‌ای در میادین پرتردد ایجاد خواهد شد که میزبان خردسالان ۶ تا ۹ سال در غرفه‌های قرآن بخوانید جایزه بگیرید می‌شوند و مخاطبان می‌توانند با ارایه محفوظات قرآنی خود از هدایای پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

رییس فرهنگسرای ملل با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان در ایجاد امید و شور و نشاط اجتماعی گفت: تمام کسانی که در این پویش‌ها شرکت می‌کنند برنده هستند و جوایز معنوی بی‌بدیلی به لطف و رحمت الهی و برکت ماه رمضان برنده خواهند شد و ما هم توفیق خواهیم داشت تا به بیش از دو هزار نفر از شرکت کنندگان هدایایی تقدیم کنیم.

وی در پایان ضمن آرزوی بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک گفت:  امسال ان شاء الله به برکت ماه مبارک رمضان و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، سالی نیکو برای مردم ما خواهد بود و ایستگاه‌های پیش‌بینی شده با تصاویری از شخصیت‌های کارتونی شهر شکوفه‌ها برای خردسالان جذابیت و شوق زندگی را در مناطق شهر به ارمغان خواهند آورد.

گفتنی است؛ ایستگاه‌های قرآن بخوانید و جایزه بگیرید علاوه بر منطقه یک که در میدان چیذر از سوی دبیرخانه برنامه پیش‌بینی و دایر شده است در مناطق ۴، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۷ و ۱۹ نیز برپا خواهد شد و علاقه‌مندان در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و اطلاع در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۷ تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام 

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 19968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =