خانه پدری جلال آل احمد  در اختیار میراث فرهنگی است/ آماده‌سازی خانه فروغ و وثوق‌الدوله؛ امسال

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خانه پدری جلال در اختیار سازمان میراث فرهنگی است. از این رو شهرداری نمی‌تواند دخالتی در آماده‌سازی و مرمت آن داشته باشد.

محمد مویدی در گفت و گو با خبرنگار شهر با تاکید بر اینکه خانه پدری جلال در اختیار سازمان میراث فرهنگی شهر تهران است، گفت: اگر این خانه تاریخی دراختیار شهرداری تهران بود، سرنوشت دیگری می یافت. لذا سعی می شد تا مانند خانه سیمین و جلال طبق اصول مرمت، مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان سرمایه فرهنگی برای نسل آینده حفاظت شود.

وی در ادامه افزود: شهروندان و دلسوزان فرهنگی با بازدید از خانه موزه سیمین و جلال به وضوح درک می کنند که چقدر تلاش شده تا این بنای ارزشمند چه به لحاظ تاریخی و چه از نظر حفظ خاطره زندگی صاحبان ادب این کشور به خوبی مرمت، حفظ و نگهداری شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: خانه سیمین و جلال را می توان یکی از بهترین و موفق ترین خانه‌موزه ‌های شهر تهران و کشور دانست که ضمن تایید سازمان جهانی ایکوم، جوایز بین المللی را دریافت کرده است. تا جایی که در راستای تسرّی این تجربه ارزشمند به دیگر خانه موزه ها قرار همکاری و حمایت با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گذاشته شده است.

به گفته وی؛ در ایام نوروز امسال به تنهایی دو خانه موزه سیمین و جلال و خانه موزه اخوان ثالث با گذر از شرایط کرونا و پس از حدود ۲سال، میزبان بیش از ۳۰۰۰ شهروند هنردوست بوده  که نشان از توجه شهروندان و گردشگران به هنر و ادبیات پارسی و مجموعه خانه موزه های فرهنگی شهرداری تهران است.

مویدی با تاکید بر اینکه خانه پدری جلال واقع در منطقه ۱۲ در اختیار میراث فرهنگی است، بیان کرد: از آنجایی که مرمت و حفاظت از این خانه تاریخی در اختیار شهرداری تهران نیست، امیدواریم سازمان میراث فرهنگی اداره این خانه تاریخی را به شهرداری تهران واگذار کند تا به مانند خانه سمین و جلال براساس اصول علمی مرمت و به بهره برداری برسد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در سال جاری با همکاری شهرداران محترم مناطق اداره خانه فروغ و عمارت وثوق الدوله به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی واگذار شد که در برنامه مرمت و آماده سازی برای بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۶
کد خبر: 20017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =