اجرای طرح مواسات و همدلی ویژه افراد نیازمند در منطقه ۱۴

طرح مواسات و همدلی با محوریت بانوان سرپرست خانواده و نیازمندان، همزمان با ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۴ اجرایی می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، با اجرای این طرح علاوه بر برپایی مراسم افطاری ساده ویژه بانوان سرپرست خانواده و مشاغل خانگی، بسته‌های معیشتی و اقلام مورد نیاز بین این خانواده‌ها توزیع می شود.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه بسته‌های معیشتی و کمک های مومنانه ویژه سال نو میان خانواده‌های شناسایی شده و نیازمند ارسال شد، افزود: توزیع این بسته‌ها با تمرکز بر خانواده‌های زنان سرپرست خانوار، هموطنان نیازمند و خانواده‌های کرونایی نیازمند بوده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

محمد امین سالاری پور با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار به عنوان بخشی با ارزش و قابل احترام در جامعه، حق داشتن زندگی با کیفیت زیر سایه امنیت و عدالت اجتماعی و بـه دور از نگرانی را دارند، از توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانواده در منطقه خبر داد.

وی افزود: برای این منظور ۳ مرکز کوثر و مرکز مشاغل خانگی در منطقه برای اشتغال و کارافرینی بانوان سرپرست خانواده فعالیت دارد و دوره های مهارت آموزی نیز در طول سال برای این گروه برگزار می شود.

شهردار منطقه از فعالیت کارگاه های آموزشی نوآوری ویژه فرزندان سرپرستان خانواده نیز خبرداد و گفت: در این کارگاه ها دختران ۱۲ تا ۱۵ سال از آموزش های متنوع فرهنگی، هنری و مهارت افزایی به صورت رایگان بهره می برند.
 
گفتنی است؛ طرح نذر خون و طرح کمک به آزادسازی مادران و زنان زندانی جرایم غیرعمد در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه های به اجرا درآمده ویژه بانوان مشاغل خانگی و سرپرست خانواده است که تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 20041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =