ساخت بزرگترین پردیس سینمایی خاورمیانه در باغ کتاب تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از ساخت و بهره‌برداری بزرگترین پردیس سینمایی خاورمیانه در باغ کتاب تا اواخر سال جاری خبر داد.

محمد مویدی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام خبر ساخت و بهره برداری از بزرگترین پردیس سینمایی خاورمیانه در باغ کتاب تا پایان سال جاری به تعطیلی سینماهای موجود در این مجموعه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات سال های اخیر سینماهای باغ کتاب، تعطیلی آن بعد از اتمام فعالیت بهره بردار آن می باشد که این مساله ریشه در اتفاقات دوره گذشته دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از احداث فاز اول مجموعه سینماهای باغ کتاب به دلیل کمبود نقدینگی در پرداخت مطالبات پیمانکار با تصمیم معاون مالی و اقتصاد شهری وقت شهرداری تهران، بهره برداری از این مجموعه زیر نظر سازمان املاک در بازه زمانی مشخصی در اختیار پیمانکار قرار می گیرد، افزود: بر این اساس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از معدود شرکت‌ها و سازمان های شهرداری تهران که در کنار وظیفه احداث، مجوز بهره برداری از اماکن فرهنگی ساخته شده را دارد، با اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی و بهره برداری از سینماها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدامات لازم برای بهره برداری از این مجموعه را طبق ضوابط شهرداری انجام می دهد.  

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: از آنجایی که پیمانکار مربوطه به عنوان یکی از چند سینماساز بزرگ کشور توان تخصصی در بهره برداری از فضاهای احداث شده را داشته، هوشمندانه برای افتتاح آن مجموعه امتیاز اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر را دریافت و با این اقدام ارزشمند این فضا را در ردیف مجموعه سینماهای بزرگ کشور قرار می دهد.

مویدی با تاکید بر اینکه در دی ماه سال ۹۹ قرارداد پیمانکار با شهرداری تهران به پایان رسیده و این موضوع از سوی سازمان املاک نیز به بهره بردار ابلاغ می شود، گفت: سازمان بازرسی کل کشور اعلام می دارد با پایان قرارداد شرکت توسعه با پیمانکار فعلی به واسطه اتمام دوره سرمایه گذاری، پیمانکار جدید براساس برآورد کارشناسی روز از طریق مزایده انتخاب شود. اما تعطیلی سینماها به دلیل شیوع بیماری کرونا در شهر تهران و همچنین پرداخت کمک هزینه وزارت ارشاد به این اماکن فرهنگی، ایجاد اختلافاتی را در روند چگونگی اجرای قرارداد با پیمانکار به وجود می آورد. لذا ضمن آنکه برای رفع اختلافات استعلاماتی از نهادهای مربوطه گرفته می شود،  اراده جدی ای نیز در دوره گذشته مدیریت شهری برای حل مشکلات صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: با آغاز دوره جدید مدیریت شهری و از اواسط دی ماه حل مشکل به وجود آمده در اولویت قرار گرفته و ضمن برگزاری جلساتی با سازمان املاک و پیمانکار بهره بردار از مجموعه سینماها، مکاتبات جدیدی نیز با بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود تا ابهامات موجود پیرامون این تفاهمنامه و قرار داد شفاف شود که متاسفانه همچنان پاسخی دریافت نشده و این ابهامات تصمیم گیری نهادهای ذی ربط را با دشواری هایی مواجه ساخته است.

مویدی با بیان آنکه مشکلات موجود عاملی برای بی تفاوتی نبوده، گفت: در طول چند ماه اخیر مطالعات احداث فاز دوم مجموعه سینماهای باغ کتاب با در برگیری حدود ۱۲سالن سینمایی مجهز و مدرن جدید نهایی شده است تا با اجرای آن بزرگترین "پردیس سینمایی خاورمیانه" با مجموع بیش از ۳۵۰۰ صندلی نمایش فیلم، در دوره جدید مدیریت شهری به جامعه سینمایی و شهروندان محترم تهرانی هدیه شود.

وی افزود: با حمایت شهرداری تهران و تاکیدات معاون محترم اجتماعی و فرهنگی برای خدمتگزاری شایسته فرهنگی به شهروندان تهرانی در جهت صرفه و صلاح شهرداری و حفاظت از بیت المال، بهره برداری فوری از سینماهای کنونی و احداث سینماهای جدید برای تحقق این پردیس بزرگ سینمایی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات شرکت توسعه آن است که پس پیروزی انقلاب اسلامی، با احداث مجموعه های بزرگ سینمایی شهر تهران از جمله پردیس سینمایی ملت، آزادی، راگا و... نقش اثرگذاری در توسعه و رونق صنعت سینمای کشور داشته است، این شرکت به دنبال آن است تا در دوره جدید با ارتقای ظرفیت های موجود ضمن افزایش کیفیت و تنوع خدمات، زمینه بهره برداری مطلوب شهروندان از مجموعه های فرهنگی در اختیار  را فراهم آورد.

انتهای پیام/

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 20077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =