مراسم سوگواری حضرت خدیجه کبری(س) در ۱۱۰ مسجد پایتخت برگزار می‌شود

حجت الاسلام جواد صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه های شهرداری در سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در اماکن عمومی و مساجد پایتخت ایران اسلامی گفت : مساعدت مالی و توزیع بسته فرهنگی چشمه کوثر در میان ۱۱۰ مسجد مجری طرح آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش شهر، مشاور شهردار تهران با بیان این مطلب که دهم رمضان سالروز وفات نخستین بانوی مسلمان حضرت امّ المومنین خدیجه کبری(س) است، گفت : مدیریت شهری به ویژه معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ، در رابطه با گرامیداشت و معرفی ابعاد شخصیتی و قدر و منزلت ناشناخته این بانوی بزرگوار تأکید داشتند. لذا بر آن شدیم تا با همکاری ائمه جماعات مساجد ، ویژه برنامه هایی را در  اماکن عمومی و ۱۱۰ مسجد در سطح پایتخت ام القرای جهان اسلام برگزار کنیم تا به معرفی بیشتر و تبیین ابعاد زندگی و سیره این بانوی گرانقدر به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان بپردازیم .

حجت الاسلام صادق زاده خطاب به علما و ائمه جماعات مساجد گفت : خدمات با ارزش حضرت خدیجه(س) برای گسترش دین قابل انکار نیست . ایشان همسری وفادار و دلسوز ، عاشق و دلباخته و همراه در سختی ها بود و برای ترویج دین و پیدایش و تداوم اسلام ، همه تلاش های خود را به کار گرفت و ضایعه درگذشت ایشان بر پیامبر اکرم(ص) سنگین و سخت بود بطوریکه آن سال را عام الحزن نام نهادند. لذا شایسته است مساجد با تدارک برنامه های مناسب در بزرگداشت حضرت خدیجه(س)، موجب خشنودی رسول مکرّم اسلام(ص)، حضرت صدیقه طاهره(س) و ائمه اطهار(ع) شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : بسته فرهنگی چشمه کوثر شامل مجله آفتابگردون ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و بنر حدیث نبیّ مکرم اسلام(ص) که فرمود : "مثل خدیجه پیدانخواهد شد . خدیجه در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند ، مرا تصدیق نمود." که در میان مساجد و اماکن عمومی (ایستگاههای مترو، پایانه ها، فروشگاههای شهروند و ..) توزیع خواهد شد . 

 گفتنی است لیست ۱۱۰ مسجد برگزار کننده مراسم سوگواری حضرت خدیجه کبری (س) در تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام، به شرح ذیل است:

 انتهای پیام

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 20097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =