لزوم تبدیل بوستان ولایت به قطب فعالیت‌های خدماتی، تجاری و تفریحی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در بازدید از منطقه ۱۹ تاکید کرد: بوستان ولایت می‌تواند تبدیل به قطب فعالیت‌های خدماتی تجاری و تفریحی برای شهروندان شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس احسان در جریان بازدید از ناحیه یک منطقه ۱۹ شهرداری تهران با اشاره به اینکه بوستان ولایت با مساحت ۲۶۶ هکتار یکی از فرصت های بی نظیر بسط عدالت اجتماعی و کاهش فاصله شمال-جنوب شهر تهران است که می‌تواند نقش بسزایی در تامین سرانه های خدمات شهری در مناطق جنوبی شهر تهران ایفا کند، تاکید کرد: این بوستان می تواند یکی از مکان های ارزشمند برای فعالیت های  سبز، خدماتی و تفریحی مردم  پایتخت باشد.

وی افزود: در همین راستا، طرحی در سال‌ های اخیر توسط سازمان نوسازی شهر تهران تهیه شده که کل مساحت بوستان ولایت را به پنج زون اصلی و سیزده زیر بخش تقسیم کرده و اکنون در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران در حال بررسی و ارزیابی است که قرار است با همکاری مجموعه ای از دستگاه های متولی به سرانجام برسد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طرح ارائه شده به عنوان یک سند راهبردی است که در قالب آن نقشه های فاز یک تهیه و تدوین شده و نیاز است نقشه های فاز دو یا همان نقشه های اجرایی هر چه سریعتر در همکاری و هماهنگی مجموعه دستگاهای مسئول و با هماهنگی شهرداری منطقه ۱۹ در یک بازه زمانی میان مدت ۶ ماهه به مرحله عملیات و اجرا برسد.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این فضا ظرفیت تقویت زیرساخت های ورزشی نیز وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه این مهم در طراحی فضاهای قابل  بهره برداری در بوستان ولایت در قالب دهکده ورزش  دیده شده است. بر اساس طرحی که در دست تهیه بنا است ۴۲ هکتار از ۲۶۶ هکتار مساحت بوستان به دهکده ورزش اختصاص پیدا می کند که می تواند تحولی چشمگیر در حوزه ورزش و سلامت جسم و روان شهروندان ایجاد کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا یکی از دغدغه هایی که در این بوستان وجود دارد و باید تحقق یابد را  بحث ورزش خانواده محور و تحقق شهر دوستدار کودک با استاندارد های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام کرد.

شمس احسان همچنین افزود: بالغ بر هفت هکتار از این مجموعه نیز قرار است به  بازارچه های موقتی و نمایشگاه ها و فروش محصولات بومی با محوریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اختصاص داده شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با همکاری شهرداری منطقه ۱۹ در حال پیگیری اجرای طرح ساماندهی گل فروشان دستفروش و بساط گستر مزاحم در حاشیه بزرگراه منتهی به مجموعه بهشت زهرا (س) است، تاکید کرد: در همین راستا شهرداری منطقه باید با اقدام برای رفع  تصرف محل های فروش گل و ایجاد غرفه های جدید و شناسنامه دار کردن دست فروشان در تأمین درآمد پایدار برای شهرداری منطقه در اسرع  وقت اقدامات لازم را انجام و مشکلات این محور پر ترافیک را مرتفع سازد.

انتهای پیام/

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 20116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =