لزوم بازنگری معاونت منابع انسانی در خصوص بخشنامه دستیاران

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره صدور بخشنامه‌ای از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع انسانی شهرداری تهران در خصوص دستیاران اظهار کرد: در بخشنامه‌ای که صادر شده قرار بر این است افرادی که در مناطق به عنوان دستیار مشغول به کار بودند، به نواحی منتقل شوند که هرچند کار در نواحی ارزشمند است اما جنس کار در ناحیه، متناسب با توان تخصصی این نخبگان نیست.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود نسبت به صدور بخشنامه ای از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع انسانی شهرداری تهران در خصوص دستیاران اظهار کرد: اتفاق خوبی در دوره قبلی افتاده و از طریق آزمونی که شهرداری تهران اختیار آن را به سازمان سنجش داده است، فراخوانی برای جذب ممتازان و نخبگان تحصیلی برای جذب در شهرداری تهران منتشر شد.

وی ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون تخصصی شرکت کردند که ۷۰۰ نفر در مرحله اول مکتوب انتخاب شدند و در کانون ارزیابی مدیران مورد بررسی قرار گرفتند و در مرحله بعدی در ادارات تخصصی زیر نظر شهرداری مورد مصاحبه تخصصی قرار گرفتند و در نهایت ۲۶۵ نفر جذب شهرداری شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این افراد دارای رتبه های برتر کنکور و افراد بسیار ممتاز و نخبه بوده اند که از ابتدای حضورم در شورا، توانایی های این افراد نظر من را به خود جلب کرد و از توانمندی های این افراد در شورا استفاده شد.

مظفر با بیان اینکه این افراد مبتکر و خلاق هستند، یادآور شد: در بخشنامه ای که صادر شده قرار بر این است افرادی که در مناطق به عنوان دستیار مشغول به کار بودند باید به نواحی منتقل شوند که هرچند کار در نواحی ارزشمند است اما جنس کار در ناحیه، کف خیابانی است و متناسب با توان تخصصی این نخبگان نیست و باید در جایگاه ویژه ای از آنها استفاده شود.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه قرار شده کسانی که در سازمان ها هستند نیز به طور مجدد بر اساس سابقه کاری در این نهادها فعالیت خود را ادامه دهند که اگر این اقدام به ویژه در سال تولید دانش بنیان انجام شود به این نخبگان ظلم خواهد شد که از شهردار انتظار داریم در این زمینه بازنگری شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هر یک از ظرفیت های گردشگری شهرری به تنهایی می تواند اقتصاد گردشگری را رونق دهد، اظهار کرد: این ظرفیت ها یکی از گزاره های اولویت دار در شورای ششم است.

وی افزود: اگر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورا حاضر شوند می توان تعاملی را بین شهرداری و وزارت میراث فرهنگی برای توجه به ظرفیت های گردشگری شهرری ایجاد کرد.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 20138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =