افزایش ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو از امروز

ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران در اطلاعیه‌ای از افزایش ساعت کار این مراکز خبر داد.

به گزارش شهر، در اطلاعیه ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران آمده است: به اطلاع شهروندان گرامی می رساند با عنایت به افزایش تقاضا و مراجعات به مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران در راستای مدیریت امور مشتریان و تسهیل در ارائه خدمات شایسته به مراجعه کنندگان از امروز مورخ ۲۳ فروردین ماه ساعت کاری مراکز معاینه فنی حداقل به مدت یک ساعت افزایش و عموما مراکز تا ساعت ۱۸ و واحد های سیار معاینه فنی تا ساعت ۱۹ فعال خواهند بود. همچنین از روز شنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه شیفت کاری دو مرکز آبشناسان و الغدیر افزایش و این دو مرکز تا ساعت ۲۲ خدمات ارائه خواهند داد. در ضمن شهروندان می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.
براساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می باشند لذا از شهروندان تقاضا می گردد جهت توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی سال تنها خودروهایی که براساس ماه، چهارسال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه نمایند.برای نمونه در فروردین ۱۴۰۱ خودروهای تولید فروردین ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و در مهر ماه ۱۴۰۱ خودروهای تولید مهرماه ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی می گردند.
از شهروندان تقاضا می‌گردد جهت مدیریت زمان و به حداقل رسیدن زمان توقف و معطلی در مراکز معاینه فنی شهر تهران با مراجعه به سامانه مدت انتظار که در سایت ستاد معاینه فنی قابل دسترس است خلوت‌ترین مرکز را برای دریافت خدمات معاینه فنی انتخاب نمایند. در حال حاضر مراکز واقع در جنوب شهر تهران دارای ازدحام کمتر و ظرفیت خالی در سامانه نوبت دهی اینترنتی می باشند. 
در مراکز معاینه فنی روزانه ظرفیت پذیرش حداقل  ۱۰۰۰ دستگاه خودرو با تعیین وقت قبلی به صورت نوبت دهی اینترنتی پیش بینی گردیده است  که در حال حاضر ۲۵ درصد از این ظرفیت ایجاد شده خالی است. جهت مدیریت زمان در این ایام از مراجعه کنندگان درخواست می شود  با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی که از طریق سایت ستاد معاینه فنی و یا سامانه تهران من در دسترس است با تعیین وقت قبلی به مراکز مراجعه نمایند. شایان ذکر است مسیر ورودی به مرکز معاینه فنی برای خودروهای دارای نوبت اینترنتی متفاوت بوده و این خودروها نیاز به ایستادن در صف خودروهای مربوط به  پذیرش معمولی را ندارند.
جهت کاهش معطلی و به حداقل رسیدن توقف در مراکز معاینه فنی از شهروندان تقاضا می گردد پیش از مراجعه نسبت به کنترل قسمت هایی از خودرو که به صورت چشمی توسط راننده قابل بررسی است نظیر سلامت چراغ های اخطار-کمربند ایمنی-برف پاک کن و شیشه شور اقدام نمایند.

انتهای پیام 

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 20170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =