منطقه ۱۲ موفق به کسب گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ شد

شهردار منطقه ۱۲ از کسب گواهینامه ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ توسط این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز گذشته، سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌، جلسه ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ با حضور شینا انصاری، مدیرکل اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، سعید احمری، معاون توسعه و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و هیأت همراه، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، معاونان و شهرداران نواحی ۶گانه این منطقه در سالن جلسات شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه که با هدف ارائه توضیحات برنامه‌های زیست‌محیطی منطقه ۱۲ و استقرار اثربخش سیستم مدیریت محیط زیست برای تمدید گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ ایزو برگزار شد، یزدی شهردار منطقه، با تأکید بر اینکه بالاترین امتیاز را در همه زمینه‌ها مردم به ما می‌دهند، گفت: هدف ما در برنامه‌های زیست‌محیطی منطقه، بالابردن کیفیت زندگی مردم است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۲ افزود: منطقه ۱۲ به عنوان یکی از مناطق مرکزی شهر که از دیرباز ارگ حکومتی کشور نیز به شمار می‌رفت، با وجود بازار بزرگ تهران و مسائلی چون طرح ترافیک، منطقه حساس و پرتراکمی است که این امر سبب می‌شود بالابردن کیفیت محیط زیست در این منطقه با چالش بیشتری نسبت به مناطق دیگر روبه‌رو باشد.

شهردار قلب طهران ضمن بیان این مطلب که همکاران ما سرمایه‌های ما هستند، از تلاش این منطقه برای بالابردن بهره‌وری در زمینه‌های زیست‌محیطی سخن گفت و دستاوردهای منطقه در این زمینه را ارزشمند دانست.

در ادامه انصاری، مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تقدیر از اقدامات محیط زیستی منطقه ۱۲ گفت: کسب رتبه عالی اصلاح الگوی مصرف منابع آب، برق، گاز در ساختمان‌های تحت پوشش منطقه، نگهداشت و مانیتورینگ سه نیروگاه خورشیدی منطقه با ظرفیت ۱۰۰ کیلو وات، تهیه شناسنامه فنی انجام مطالعات توجیهی، اقتصادی اجتماعی و محیط زیستی و طراحی اولیه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ساختمان مرکزی شهرداری تهران در منطقه ۱۲، اجرای طرح مدیریت سبز، مطالعه ارزیابی آثار محیط زیستی پروژه احیاء و بهسازی خیابان گوته و مطالعات محیط زیستی پیاده‌روی لاله‌زار شمالی، تهیه بانک تنوع زیستی منطقه، سایت پرنده‌نگری پارک شهر، شناسایی منابع دارای پتانسیل آلایندگی و مدلسازی منابع آلاینده و راه‌اندازی خانه محیط زیست در محله فردوسی از جمله اقدامات در خور توجه منطقه در زمینه بهبود محیط زیست بوده است.

وی در مورد استقرار سیستم مدیریت محیط زیست در مناطق شهرداری تهران به عنوان تکلیف مصوبه شورای اسلامی شهر افزود: صرفاً نباید به گرفتن گواهینامه بسنده کرد، بلکه موضوع نگهداشت و ممیزی مراقبتی اهمیتی هم‌تراز و بلکه بیشتر از استقرار دارد و ضرورت دارد فرایندهای ممیزی به صورت کیفی و سخت‌گیرانه انجام شود.

وی بیان کرد: همکاری همه بخش‌های متولی محیط زیست و وجود عزم و اراده جدی، پیش‌نیاز حرکت برای ارتقای کیفیت محیط زیست شهری و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم به شمار می‌رود.

پس از برگزاری جلسه و ارزیابی‌های صورت‌گرفته از عملکردهای زیست‌محیطی شهرداری منطقه ۱۲، این منطقه از سوی این اداره کل، موفق به کسب گواهینامه ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ شد.

انتهای پیام 

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 20246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =