رویکرد شهرداری تهران در ساماندهی کودکان کار فرهنگی، اجتماعی است/ برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه آموزشی و درمانی برای کودکان کار

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: رویکرد شهرداری تهران در اجرای طرح جامع ساماندهی کودکان کار اجتماعی و فرهنگی است و اعتقادی به اجرای طرح‌های قهری و سلبی نداریم.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد احمدی صدر در مراسم افطار ۱۵۰۰ کودک کار که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، جمعی از مدیران استانداری تهران و سازمان بهزیستی، رئیس فرهنگسرای اشراق، جمعی از مدیران شهرداری منطقه ۴ و هنرمندان در فرهنگسرای اشراق برگزار شد؛ گفت: رویکرد شهرداری تهران در اجرای طرح ساماندهی کودکان کار اجتماعی است و اعتقادی به برخوردهای قهری  و سلبی نداریم.

وی افزود: رویکرد و نگاه ما  به تمامی  آسیب دیدگان اجتماعی، این است که این افراد جزو خانواده ما محسوب می شوند و تلاش کرده ایم برنامه هایی که برای این افراد در نظرگرفته ایم در شان این افراد باشد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه هایی برای کودکان کار در قبل از ماه مبارک رمضان، در طول ماه مبارک و بعد از این ماه در نظر گرفته ایم، افزود: مضمون تمامی برنامه‌ها این است که به کودکان کار القاء می کنیم آنها جزو خانواده ما محسوب می شوند و فرزندان وطن هستند که با تلاش می توانند به قله های پیشرفت برسند.

وی با اشاره به اینکه امروز در مراسم ضیافت افطار در خدمت  ۱۵۰۰ نفر از کودکان کار هستیم که مردانه در تلاش هستند تا امرار معاش خانواده های خود را تامین کنند، بیان کرد:  شهرداری تهران در این حوزه مجموعه برنامه های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و درمانی  برای کودکان کار در نظر گرفته است.

 احمدی صدر تاکید کرد: باید به عنوان  متولیان و مسئولان امر، یک بار دیگر مفهوم  کودک کار  را تعریف کنیم. چه بسا که در دهه ۶۰ نیز تعداد زیادی از کودکان به خانواده های خود در تامین مخارج زندگی و امرار معاش کمک می کردند اما هیچ وقت اسم کودک کار روی آنها نمی گذاشتند.

وی با بیان اینکه  کودکان کار بچه هایی هستند که برای کمک به خانواده های خود به صورت موقت یا دائم مشغول به کار هستند، گفت: در تمام کلانشهرهای کشور این کودکان مشغول به کار هستند و جزئی از جامعه ما محسوب می شوند.

 مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه  ما باید به این افراد القاء کنیم که با تلاش و کوشش خودشان می توانند یک دانشمند، عالم، استاد دانشگاه و یا پزشک شوند، گفت:  کار کردن آنها نباید مانعی بر سر راه تحقق آرزوهای آنها باشد.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در حوزه آموزش کودکان کار افزود: بیش از ۲۵ مرکز پرتو در تهران وجود دارد که مسایل آموزشی آنها را  در این مراکز پیگیری  می کنیم.

احمدی صدر ادامه داد: شهرداری تهران در این حوزه کارگروهی را تحت عنوان کودکان کار تشکیل داده است که مسائل و موضوعات این افراد را به صورت ویژه دنبال می کند تا کودکان به رشد و تعالی برسند.

احمدی صدر در پاسخ به خبرنگار شهر مبنی بر رویکرد شهرداری تهران در اجرای طرح جامع ساماندهی کودکان کار که در دوره های گذشته تلاش هایی برای اجرای آن انجام شد، چیست، بیان کرد: ساماندهی کودکان  کار را به گونه ای دیگر قبول داریم. به انجام رفتارهای سلبی و قهری اعتقادی نداریم چرا که این کودکان جزئی از اعضای جامعه ما هستند  و خیلی طبیعی در مسیر تعالی این افراد تلاش می کنیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با  اینکه کودکان کار را نباید از بدنه جامعه جدا کرد، یادآور شد: شهرداری تهران معتقد است که برای بهبود وضعیت؛ کودکان کار باید  خیلی طبیعی در مسیر رشد قرار گیرند. نباید آنها را  تافته جدا بافته بدانیم  و عزت این افراد را به خاطر شرایطی که در آن قرار دارند زیر سوال ببریم.

وی تاکید کرد: کودکان کار بخش مهمی از جامعه ما هستند که  از این سن کار را شروع کرده اند. ما در کنار این افراد هستیم و شرایط را برای رشد و تعالی این افراد فراهم می کنیم.

انتهای پیام/

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: 20251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =