۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 20260

پاسداشت روز ملی منابع انسانی

رضا قهرمانی, مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران
پاسداشت روز ملی منابع انسانی

حضرت آیت اله خامنه ای (مدظله العالی) " نیروی انسانی صالح، چابک و برخوردار از فکر و مدیریت صحیح در کنار ایستادگی، عزم راسخ، توکل به خدا و امید به آینده، راهگشاترین عناصر در رساندن ایران اسلامی به جایگاه بزرگ تاریخی و متناسب با شان آن هستند"

خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آزاد آفرید، و مقام جانشینی خود را به او بخشید. بی تردید انسان مظهر آفرینندگی خداوند است. او آفریننده است. ما ترجیح می دهیم به جای منابع انسانی از سرمایه انسانی، تعالی انسانی یا کمال و تعالی انسان در سازمان ها صحبت کنیم.

منابع انسانی هر سازمان، عامل حیات وبزرگترین دارایی آن سازمان است که زمینه تحقق اهداف سازمانی را فراهم می کند. سازمان های پیشرو در عرصه رقابتها و چالشهای فرارویشان تنها به کمک انسانهای هوشمند و دانش  آفرین است که می توانند بر دیگر سازمان ها پیشی گیرند.

امروزه، نقش و اهمیت نیروی انسانی در فرایند ارائه خدمات در جوامع بشری به عنوان مهم ترین عامل شناخته شده است. در عصر حاضر اهمیت منابع انسانی در سازمانها و بنگاههای صنعتی واقتصادی وخدماتی برهیچکس پوشیده نیست.

تحولی که دردودهه اخیردرزمینه مفاهیم و مباحث مربوط به این حوزه پدید آمده است، تلقی و تصور سنتی و رایج از حوزه مسئولیت منابع انسانی، یعنی انجام کارهای اداری را به سوی مفاهیم نوینی، همچون: مشارکت استراتژیک، ارزیابی متوازن، نقشهاو شایستگی های جدید منابع انسانی، مدیریت تغییر، مدیریت فرهنگ، ساختن ارزشها و داراییهای نامشهود، مدیریت استعدادها، سرمایه انسانی ارزش آفرین و مفاهیمی شبیه آنها کشانده است.

توجه هوشمندانه به این تغییر و تحول، نه تنها بر متولیان و مدیران و کارشناسان و علاقه مندان حوزه مدیریت منابع انسانی فرض است، بلکه تمامی مدیران صف و مدیران ارشد سازمانها نیز گریزی از آن ندارند. با نگاهی به مراحل تمدن بشری مشخص می شود که نقش نیروی انسانی از نیروی کار ساده به سرمایه انسانی تکامل یافته است، چرا که پیشرفت تکنولوژی بدون تحولات نیروی انسانی فاقد کارایی است

بسیار خرسندم در راستای تکریم سرمایه انسانی و ترویج فرهنگ پاسداشت منابع انسانی پیشرو این روز ملی که باعث ارزش آفرینی و ارتقا برند منابع انسانی شده است را به تک تک سرمایه های انسانی شهرداری تهران که تلاش های شبانه روزی آنان باعث پیشرفت و توسعه مدیریت شهری شده ونیزهمکاران خدوم و گرانقدرم در حوزه سرمایه انسانی تبریک عرض نمایم و برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت وسربلندی داشته باشم.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 20260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =