قراردادن زورخانه شهدای کن در اختیار فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای توسط شهرداری تهران

آیین و سنت حسنه جشن گلریزان جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در زورخانه جوانمردان شهدای کن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین گلریزان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمدی عصر امروز - جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱- به همت سازمان ورزش شهرداری تهران و با مشارکت فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدیران ارشد ورزشی و شهری، قهرمانان، پهلوانان، روسای فدراسیون ها و پیشکسوتان ورزش کشور در زورخانه جوانمردان شهدای کن برگزار شد. 

این مراسم با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) شروع شد. سپس مهرعلی باران چشمه، رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به حاضرین، خیر مقدم گفت.

برگزاری آیین گلریزان در همه استان‌های کشور همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)

مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این مراسم گفت: مراسم گلریزان و کمک به نیازمندان قدمتی دیرینه دارد و یک فرهنگ دینی و آیینی است؛ سال گذشته برای بانوان زندانی جرائم غیر عمد گلریزان انجام و امسال برای زندانیان غیرعمد در حوزه ورزش مراسم گلریزان برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه امیدواریم این مراسمات ترویج پیدا کند، افزود: برای شب و روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز این برنامه در همه استان‌های کشور برگزار می شود و برنامه امروز زمینه ساز برنامه های فردا و پس فردا خواهد بود.

ورزش زورخانه‌ای یک مکتب و فرهنگ است 

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار کرد: ورزش زورخانه ای یک ورزش صرف نیست بلکه یک مکتب و یک فرهنگ است که توجه ویژه به آن مورد تاکید شهردار تهران قرار دارد؛ این ورزش هم‌ تلاش است و هم سرزندگی و زنده نگهداشتن آن باعث افتخار است و سازمان ورزش شهرداری بر خود می بالد که بانی اینگونه مراسمات است. 

شهرداری زورخانه جوانمردان شهدای کن را در اختیار فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای قرار داد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم بیان کرد: فلسفه این دور هم جمع شدن و حضور، دستگیری از نیازمندان به رسم همه پهلوانان است. 

وی ضمن تشکر از شهردار تهران، شهرداری منطقه ۵ و سازمان ورزش شهرداری برای برگزاری این مراسم گفت: از شهردار منطقه ۵ باید تشکر ویژه‌ای داشته باشم چرا که اعلام کردند که این زورخانه در اختیار فدراسیون ورزش های زورخانه ای قرار گیرد.

سجادی ادامه داد: این مراسم مجلس فتوت، جوانمردی و دگرخواهی در پرتو خداترسی است. امیدواریم رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای مروج این خصلت‌ها و سلوک پهلوانی باشد که یکی از مهمترین آنها فرهنگ دستگیری است و باید فرهنگ گلریزان را ترویج کنیم. 

باید ورزش‌های زورخانه‌ای را به دنیا معرفی کنیم 

وزیر ورزش با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما این است که این رشته را به تمام دنیا معرفی کنیم، عنوان کرد: همه دنیا باید بدانند ما چه فرهنگ و آیینی داریم؛ این رشته در نسل جوان امروز نیاز به احیا دارد و دیدگاه  اکثر جوانان به این رشته باید تغییر کند؛ هر چه در علم ورزش وجود دارد در این رشته دیده می شود؛ هماهنگی عصب و عضله، سرعت و جهش، هماهنگی و کار تیمی و همه فاکتورهای آمادگی جسمانی در این رشته وجود دارد. 

وی اضافه کرد: این رشته نیاز به احیای بیشتر دارد تا اسباب بزرگی را برای جوانان فراهم کند و فرهنگ ایثار، تواضع، از خود گذشتن و از حال هم باخبر بودن از جمله مواردی است که در کشور به آن نیاز داریم؛ باید این رشته را به دنیا معرفی کنیم و همچنین بتوانیم از طریق این رشته کار خیر انجام دهیم.  

در پایان، مراسم گلریزان برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد با مشارکت خیرین و پهلوانان برگزار شد. در این آیین، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، عبدالله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و  امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان حضور داشتند. 

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 20281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =