توسعه سرانه های خدماتی با بازگشایی معابر شتاب می گیرد

محمود کلهری در جریان آیین اجرای طرح تعریض محور شهید ابراهیم حاجیان و تخریب 20 پلاک فرسوده گفت: با حضور اعضای محترم شورای شهر تهران طرح تعریض محور حاجیان با تخریب 7پلاک فرسوده و تخریب مجموعاً ده هزارمتر برای اجرای طرح های طرح های عبور و مرور در20پلاک اجرا شد که می تواند موجب شتاب دهی به روند توسعه منطقه و تامین سرانه های مورد نیاز محلات شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه17، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهرتهران و  ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران با حضور در منطقه 17 ضمن بازدید از اقدامات مختلف صورت گرفته در بخشهای محیط زیستی و اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی، در آیین اجرای طرح تعریض محور حاجیان و تخریب بافت فرسوده حضور داشتند.
محمود کلهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اقدامات توسعه ای در منطقه گفت: منطقه 17 همانند  برخی از مناطق جنوبی پایتخت دارای بافت فرسوده است و ضرورت دارد در نوسازی و بهسازی این مناطق، دولت و دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را با شهرداری تهران داشته باشند و در واقع بار نوسازی بافت فرسوده تنها به دوش شهرداری نباشد. 
 کلهری اظهار امیدواری کرد که شهرداری بتواند از ظرفیت و تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استفاده کند و در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود. 
 شهردار منطقه 17 در ادامه با اشاره به حضور سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث واحدهای جدید در منطقه 17 گفت: خوشبختانه در این منطقه ما شاهد حضور سازندگان خوبی هستیم و شهرداری نیز براساس ضوابط و مقررات موجود شرایط مناسبی را برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده فراهم کرده است. همچنین در طرح تفصیلی منطقه نیز تسهیلات خوبی برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده است و شهرداری نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت انجام می‌دهد. 
 
کلهری در پاسخ به سوال خبرنگاران در تشریح اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه 17 برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در سال گذشته گفت: سال گذشته توانستیم با برنامه‌ریزی صحیح و مدون بخشی از بافت فرسوده در منطقه را نوسازی و بهسازی کنیم که این فرآیند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت و در سال گذشته 54 پلاک به میزان 70 میلیارد ریال تملک دادند. همچنین در سال گذشته 16 هزار متر باغ سبزی در منطقه 17 توسط شهرداری تهران تملک شد که بنا داریم این مجموعه را به عنوان باغ پروانه تبدیل کنیم. 
او همچنین درباره نحوه تملک املاک فرسوده در منطقه 17 گفت: در این زمینه شهرداری تهران به ازای هر ملک بافت فرسوده رقم آن را و یا ملکی به ازای آن به شهروندان پرداخت می‌کند و در واقع در این فرآیند تلاش می‌شود که رضایت شهروندان جلب شود.
گفتنی ست در جریان این بازدید نیم روزه از بخشهای مختلف کارکردی و عملیاتی در منطقه بازدید و کلنگ تخریب ده هزارمتر از بافت فرسوده و املاک تحت اختیار شهرداری منطقه 17 برای تامین سرانه های مورد نیاز خدماتی بر زمین زده شد.  
 

۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 2032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =