افزایش پروانه‌های تجمیعی منطقه ۸ در سال گذشته

تعداد پروانه‌های صادره تجمیعی سال گذشته در شهرداری منطقه ۸، ٩٠ فقره بوده است که درصد آن به رقم کل پروانه‌های صادره با رقم ۳۲۴ فقره در مقایسه با سال ۱۳۹۹ ، یک درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، حمید نیک نژاد معاون معماری و شهرسازی این منطقه از صدور ۳۸۲ فقره پروانه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ فقره پروانه ساختمانی، ۳۹ فقره تغییر نقشه، ۳۲۴ فقره تخریب و نوسازی و ۱۴ فقره نیز پروانه چند مرحله ای بوده است. این در حالی است که این رقم در سال ۱۳۹۹، ۴۲۱ فقره بوده است.

نیک نژاد همچنین میانگین مدت زمان پروانه های صادره در سال ۱۴۰۰ را ۳۳ روز اعلام کرد و افزود: این دوره زمانی در سال ۱۳۹۹ ، ۳۲ روز بوده است. البته این عدد مربوطه به انجام فرایند کار در منطقه است. مدت زمان لازم برای صدور پروانه تغییر نقشه در منطقه از ۲۸ روز در سال ۱۳۹۹ به ۱۸ روز کاهش یافته است.  

وی از کاهش ۲۰ روزه زمان صدور برخی از پروانه ها (فرآیند مربوط به منطقه) خبر داد و افزود: همچنین زمان صدور پروانه تخریب و نوسازی نیز از ۴۷ روز در سال ۱۳۹۹ به ۲۷ روز در سال گذشته کاهش یافته است. در عین حال، زمان صدور پروانه چند مرحله ای با یک روز افزایش از سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ از ۱۱ روز به ۱۲ روز افزایش یافته است.

معاون معماری و شهرسازی تعداد پروانه های صادره در محدوده بافت فرسوده از کل پروانه های صادره در منطقه در سال گذشته را ۲۲ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در سال ۱۴۰۰، ۸۷ فقره بوده است که نسبت به آمار سال قبل از آن دو درصد کاهش داشته است.

وی یکی از علل کاهش تعداد پروانه در بافت فرسوده را تعطیلی دفاتر خدمات نوسازی و تسهیل گری بافت فرسوده در منطقه دانست که اتفاقا نقش مهمی در ترغیب مالکین املاک واقع در بافت فرسوده خواهد داشت. همچنین، تعداد پروانه های تجمیعی صادره در سال گذشته ۹۰ فقره بوده است که درصد آن به رقم کل ۲۳ درصد می شود و در مقایسه با سال ۱۳۹۹ یک درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام 

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 20325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =