لزوم تکریم و ارج نهادن به مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی/انبار قطعات یدکی شرکت بهره‌برداری مترو امسال تکمیل می‌شود

صبح امروز دومین جلسه قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، صبح روز سه شنبه -۳۰ فروردین ۱۴۰۱- دومین جلسه قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران و با حضور سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مدیران حمل و نقلی شهرداری پایتخت به میزبانی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد.

تعیین و اولویت بندی پروژه‌های دستورکار قرارگاه و بررسی و تصمیم گیری درباره پروژه‌های مرتبط با سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، ۲ دستور جلسه مهم دومین جلسه قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است.

علیرضا زاکانی در این جلسه اظهار کرد: باید یک سامانه کنترل پروژه درباره قرارگاه حمل ونقل عمومی و پاک ایجاد کنیم و مدل اداره جلسه باید به این صورت باشد که هر هفته یک گزارش از آن سامانه کنترل پروژه ارائه شود تا میزان عقب افتادگی هر بخش نسبت به زمانبندی که در سامانه دارد، مشخص شود. هر هفته همه افراد مکلفند گزارش خود را در سامانه وارد کنند و تنها مواردی که خارج از مختصات سامانه است باید در جلسه ارائه شود. همچنین در هر جلسه در هر بخشی حداقل دو مجموعه باید فرصت پیدا کنند موارد خود را به صورت مفصل مطرح کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه قصد نداریم برای بخش حمل و نقل مسافر دست به تغییر ساختار بزنیم، افزود: در این حوزه فقط باید یک مرکز مسئولیت راه اندازی کنیم که بتواند از طریق هوشمندسازی و بهره مندی از ظرفیت های عناصر و اجزای سازمان های جدا از هم، با نگاه مسافر مشکل مسافر را حل کند و فقط موضوع آن مسافر باشد. مثلا دبیرخانه یا مرکز مسئولیتی باشد که موضوع را دنبال کند و نهایتا ما را به نقطه ای برساند که مدیریت یکپارچه حمل و نقل را سامان دهیم.

لزوم تکریم و ارج نهادن به مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی

وی ادامه داد: پروژه هایی که ناظر به خدمات می شود باید مسئولیت خود را ناظر به مسافر نیز انجام دهند؛ مانند مواردی که از طریق تغییرات نرم افزاری باید به مسافر انجام دهیم و رفاه مسافر را تامین کنیم. درواقع بخشی از این ماجرا در مجموعه ها مغفول مانده است و هر مجموعه ای باید یک متولی داشته باشد که به مساله مسافر توجه کند. درباره توجه به مسافر، نگاه بلند مدت این است که مثلا باید واگن درست کنیم و خدمات ارائه کنیم و اما نگاه کوتاه مدت این است که چه اقدامی برای رفاه و راحتی بیشتر مسافر باید انجام دهیم و خدمات را رشد دهیم. مسافر باید احساس کند که ارزشمنداست. باید از این جنس پروژه ها تعریف کنیم، مثلا اگر به چرخ واگن مترو فکر می کنیم بالاتر از آن به عنصر انسانی نیز توجه کنیم؛ شاید مسئولیت اصلی این کار به بخش رفاهی شهرداری برگردد اما شما نیز در مجموعه های خود به عنوان مطالبه گر دغدغه این مساله را داشته باشید.

 اولویت بندی در بخش های مختلف به منظور تسریع در بازدهی

زاکانی بیان کرد: در پروژه ها نحوه همکاری با سایرین را استخراج کنید. برای این کار چارچوبی باید دنبال شود و در پروژه ها ریز شوید. همچنین اولویت بندی کارها در بخش های مختلف باید مشخص شود. به عنوان مثال در اتوبوسرانی اولویت اول را به نوسازی دادیم در حالی که اولویت اول بازسازی است چرا که منابع آن حداقلی است و دست خودمان است و عملا ما را جلو می اندازد؛ اما نوسازی ممکن است ده برابر منبع بخواهد و حتی خارج از مولفه های سازمانی ما است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در حال حاضر در پایتخت ۲۴۰۰ اتوبوس خدمات رسانی می کند، گفت: این در حالی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری ۱۴۰۰ اتوبوس بازسازی می شود و مخازن گاز ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز نیز تعویض می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در تدوین پروژه های حوزه حمل و نقل عمومی محل تامین منابع مالی آن را نیز در نظر گرفت، افزود: باید به این نکته توجه کرد که در تعریف پروژه ها گلوگاه های مهم و موانعی که بر سر راه اجرای آنها قرار دارد را از همان ابتدا مشخص کنیم.

علیرضا زاکانی با اشاره به سند جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران ادامه داد: بر مبنای این سند بالا دستی شهر تهران دارای ۷ خط مترو است که برای تکمیل این خطوط باید محل تامین منابع آن مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا ظرفیت جابه جایی و سفرهای روزانه با حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند، گفت: تنها نباید به فکر ایجاد زیرساخت های حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بود بلکه باید به فکر تجهیزات مورد نیاز و تامین واگن ها و کسری های موجود نیز بود.

شهردار تهران با بیان اینکه برای تکمیل ۴ خط مترو نیاز به ۲۰۰ هزار میلیارد منابع مالی است، یاداور شد: باید محل تامین این منابع مالی در طراحی و انجام کارهای مطالعاتی مشخص شود که درنهایت این بودجه از محل بارگذاری ایستگاهی قرار است تامین شود یا یا روش T.O.D می خواهیم منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم.

زاکانی تاکید کرد: تمام مطالعاتی که در حوزه حمل و نقل انجام می شود بر اساس اقتضائاتی که دارد باید پیوست های اقتصادی و مالی آن نیز تهیه شود. یا در مطالعاتی که ناظر به مردم است، باید پیوست های اجتماعی وجود داشته باشد. در جاهایی نیز پیوست های زیست محیطی می خواهد که باید تهیه شود تا یک پروژه شهری در حوزه حمل و نقل به اجرا برسد.

وی با بیان اینکه امیدواریم که این جلسات به صورت منظم هر دو هفته یک بار تشکیل شود، گفت: در حوزه اتوبوسرانی به نظر می رسد که یکی از مهمترین پروژه ها ساماندهی خطوط و ایستگاه های ناوگان اتوبوسرانی است.

سید مجتبی شغیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز عنوان کرد: ۵۶ پروژه برای قرارگاه حمل و نقل، شناسایی و جمع بندی شده است که باید اولویت بندی شوند. این پروژه‌ها در قالب سامانه‌های مرتبط فصل بندی شده‌اند تا در هر سامانه به ترتیب اولویت در جلسات بررسی شوند. پیشنهاد می‌شود که در هر جلسه یک سامانه بررسی شود و دستگاه مربوطه تا سه جلسه آینده گزارش پیشرفت کار را ارائه دهد.

توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در افق چهارساله

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نخستین سامانه را اتوبوسرانی اعلام کرد و افزود: توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در افق چهارساله به عنوان اولین اولویت این سامانه در نظر گرفته شده است. این اقدام نیازمند منابع مالی ۲۰ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان است.

شفیعی درباره جزئیات این اولویت توضیح داد: ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین مربوط به قرارداد وزارت کشور با هزینه سرمایه گذاری هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از سمت شهرداری، ۷ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان از سمت دولت و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت است؛ اقدام بعدی در این اولویت، تأمین هزار دستگاه اتوبوس کم کارکرد وارداتی با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی از سمت شهرداری تهران است. تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از قرارداد وزارت کشور با هزینه سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان از سمت شهرداری، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سمت دولت و ۸۸۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت در دستور کار است. ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بخش خصوصی با هزینه سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان از سمت دولت، ۹۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت و ۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومان از سمت بخش خصوصی جزو پروژه دیگر اولویت نخست سامانه اتوبوسرانی است.

وی اولویت دوم سامانه اتوبوسرانی را بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی در مدت زمان چهار سال اعلام کرد و گفت: این پروژه شامل بازسازی ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین با هزینه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان و بازسازی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین با هزینه ۳۶۰ میلیارد تومان است؛ محل تأمین منابع این اولویت فقط از سمت شهرداری تهران ممکن است.

کسری هزار و ۴۱ راننده در ناوگان اتوبوسرانی

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به اولویت بعدی ساماندهی نیروی انسانی و راننده در شرکت واحد، بیان کرد: درحال حاضر ۱۰۵۹ راننده پایه یک وجود دارد که تا پایان سال ۳۰۰ راننده بازنشسته می‌شوند. در حال حاضر هزار و ۴۱ نفر کسری راننده وجود دارد که بخشی از این آمار مربوط به ناوگان خصوصی و بخش دیگر ناوگان ملکی می‌شود. شهردار تهران دستور جذب ۴۵۰ راننده را صادر کرد که جذب ۲۰۰ راننده نهایی شده و ۲۵۰ راننده دیگر باقی مانده است. پیشنهاد می‌شود که از شرکت‌های تأمین نیرو برای جذب راننده استفاده شود.

لزوم بازنگری فنی مهندسی در خطوط اتوبوسرانی

شفیعی اولویت چهارم را تعویض مخازن فرسوده اتوبوس‌های گازسوز (۱۰۰۰ دستگاه) با منابع مالی مورد نیاز ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت زمان تحقق یک سال اعلام کرد و گفت: اولویت پنجم شامل خصوصی سازی (برون سپاری) شرکت واحد با منابع مالی مورد نیاز ۴۱۸ میلیارد تومان، است. اولویت بعدی ساماندهی خطوط اتوبوسرانی در دوره یک‌ساله است؛ مدیریت خطوط اتوبوسرانی نیازمند بازنگری فنی و مهندسی است.

وی با بیان اینکه اولویت هفتم برابر با توسعه و ساماندهی پایانه‌های اتوبوسرانی با مدت زمان اجرای چهارسال است، عنوان کرد: اولویت‌های هشتم، نهم و دهم شامل بهبود وضعیت ظاهری و طراحی ایستگاه‌های اتوبوس در یک سال، احداث کارخانه نوآوری اتوبوسرانی پایتخت ایران با حداقل منابع ۵ میلیارد تومان در دوره یک ساله و بازسازی زیرساخت‌های تعمیرگاهی و ستادی شرکت واحد با منابع مورد نیاز ۵۰ میلیارد تومان در یک سال می‌شوند.

افتتاح ایستگاه‌های باقی‌مانده در خطوط هفت‌گانه مترو طی چهارسال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره ۱۲ پروژه سامانه مترو، توضیح داد: اولویت نخست در این سامانه افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده در خطوط هفت‌گانه طی چهارسال با منابع مالی مورد نیاز ۳۹ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان است. سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و قرارگاه خاتم الانبیاء دستگاه‌های همکار در این پروژه هستند.

شفیعی اولویت دوم را بهره برداری از مسیرهای باقی‌مانده در خطوط هفت‌گانه مترو طی چهارسال با منابع مالی موردنیاز ۱۲ هزار ‌و ۱۹۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۴۷ کیلومتر از مجموع خطوط ۶، ۷ و فرودگاه امام (ره)-شهر پرند باقی‌مانده است و ۳۷ کیلومتر شامل توسعه خطوط انشعابی مترو می‌شود.

وی درباره اولویت‌ بعدی بیان کرد: تکمیل انبار قطعات یدکی شرکت بهره برداری مترو در دوره یک‌ساله با منابع موردنیاز هزار میلیارد تومان از طریق بانک شهر، پروژه سوم سامانه مترو است. اولویت چهارم برابر با اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن مترو در ۱۸ ماه و با هزینه مورد نیاز ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان سهم شهرداری و هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان سهم دولت است.

فعال‌سازی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در دوره پنج ساله

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: اولویت پنجم قرارگاه در سامانه مترو، فعال سازی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در دوره پنج ساله است که باید ۱۱۷ میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت تأمین شود. همچنین اولویت بعدی شامل فعال شدن قرارداد ۱۱۳‌ دستگاه واگن مترو قرارداد مستقیم شهرداری با دوره تحقق چهارسال است که نیازمند ۷۷ میلیون یورو است.

شفیعی اولویت‌های هفتم و هشتم را تکمیل پست‌های برق و پایانه‌ها از خطوط ۷گانه مترو در زمان چهارسال با منابع مالی مورد نیاز ۱۴ میلیارد و ۶۳۱ هزار تومان و احداث خطوط جدید مترو (۸ تا ۱۱) با منابع ۲۰۱ هزار میلیارد تومان به شرط تأمین منابع در مدت چهارسال، اعلام کرد و افزود: اولویت بعدی، بهسازی خطوط و تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت با تأمین ۳ هزار و ۵۲۶ میلیارد تومان در دوره چهارسال تحقق می‌یابد. ارتقاء مراکز فرمان خطوط مترو تهران در ۲ سال با منابع ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان، ارتقاء سیستم رانش قطارهای DC در مدت ۱۸ ماه و هزینه ۶۳ میلیون یورو جزو اولویت‌های دهم و یازدهم سامانه مترو پیش بینی شده است. آخرین اولویت این سامانه پیگیری عقد قرارداد ۲۴۹ دستگاه مپنا (پیگیری تأمین پیش پرداخت و نهایی شدن فاینانس) با ۴۹ میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت است.

توسعه ناوگان ون، اولویت نخست سامانه تاکسیرانی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اولویت نخست سامانه تاکسیرانی را توسعه ناوگان ون و اولویت دوم را نوسازی و بازسازی ناوگان تاکسیرانی (سواری و ون) اعلام کرد و توضیح داد: یکی از اقدام‌های این بخش جایگزینی خودرو مدل سال با خودروهای فرسوده است که باید ۳۰ هزار دستگاه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ( هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم دولت، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی)، ۱۸ هزار دستگاه از محل منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ۲ هزار دستگاه به صورت نقدی تأمین شود. اقدام مربوطه در بخش اولویت دوم، خرید هزار دستگاه ون گازسوز، خرید ۴ هزار دستگاه سایر ون و بازسازی ۲ هزار دستگاه ون است. این اقدامات در مدت زمان چهار سال اجرا خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه اضافه کرد: ۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان سهم شهرداری، دو هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان سهم دولت، ۴ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان سهم تسهیلات بانکی و ۱۴ هزار و ۴۷ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی برای تحقق اولویت‌های اول و دوم سامانه تاکسیرانی شهر تهران است. 

شفیعی اولویت‌های چهارم، پنجم و ششم را هوشمندسازی و نظارت بر خدمات‌رسانی تاکسیرانی، ساماندهی شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر در سه سال با منابع ۴۵ میلیارد تومان و اجرای سامانه هم‌پیمایی سفرهای شهری و ارتقاء کیفی پایانه‌های تاکسی در مدت زمان ۲ سال با منابع ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی سامانه بعدی را مدیریت تقاضای بار و مسافر عنوان کرد و افزود: اولویت نخست شامل احداث و تکمیل پایانه شرق جدید (فاز اول) در ۶ ماه و منابع مالی مورد نیاز برابر با ۲۰۰ میلیارد تومان است. ساماندهی پارک حاشیه‌ای از طریق توسعه ۹۰ هزار فضای پارک در مدت یک سال، توسعه ۳۰ هزار فضای پارک غیرحاشیه‌ای در مدت چهارسال با منابع ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، امکان سنجی انتقال باراندازهای تهران (ساماندهی بار) در مدت یک ماه که اجرای آن نیازمند دو سال است، پیاده سازی مدل هوشمند مدیریت پایانه‌ها در حوزه بار و مسافر، انجام مطالعات و انتقال پایانه جنوب و غرب در مدت سه سال با منابع مالی مورد نیاز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بهره برداری از فرصت‌های درآمدزا در حوزه بار و پایانه‌ها، ساماندهی و توسعه پارک سوارها در مدت چهارسال، احداث هاب لجستیک تهران (شرق، جنوب و غرب) در مدت زمان ۲ سال و احداث و تکمیل پایانه شرق جدید (فاز دوم) در مدت ۲ سال با منابع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۱۰ اولویت تعیین شده برای این سامانه است.

توسعه استفاده از موتور برقی در مدت چهار سال

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سامانه بعدی شامل دو موضوع ارتقاء ایمنی و بهره وری معابر و ساماندهی موتورسیکلت و برقی سازی ناوگان است، گفت: موضوع اول دارای اولویت‌های ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز (از طریق همکاری با پلیس راهور، وزارت کشور و بیمه مرکزی) و اجرای طرح پیوستگی حرکتی عابران پیاده و اقشار کم توان به صورت مستمر و منابع مالی ۵۰۰ میلیارد تومان است.

شفیعی ادامه داد: موضوع دوم این سامانه دارای سه الویت است که باید با همکاری نهادهای وزارت کشور، پلیس راهور، وزارت صمت، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد انجام شود. این سه اقدام شامل توسعه استفاده از موتوربرقی (۱۲۰ هزار دستگاه) در مدت چهارسال با منابع موردنیاز ۱۰ هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان، ساماندهی تردد ناوگان موتورسیکلت در مدت ۲ سال و تبدیل موتورسیکلت کاربراتوری به انژکتوری (۴۰ هزار دستگاه) در مدت زمان ۲ سال و منابع مالی ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سامانه بعدی در قرارگاه تحت عنوان «توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور» نامگذاری شده است، افزود: برای این سامانه هشت اولویت درنظر گرفته شده است. ساماندهی جرایم خودروهای فاقد معاینه فنی در دوره یک ساله با همکاری وزارت کشور و پلیس راهور، ساماندهی جرایم خودرهای فاقد مجوز طرح ترافیک، اصلاح و تکمیل اجرای طرح LEZ در مدت ۲ سال و خرید و نصب فیلتر جاذب دوده بر ناوگان اتوبوس‌های بازسازی شده در حداکثر زمان مدت ۲ سال و منابع مالی ۵۲۰ میلیارد تومان، چهار اولویت این سامانه هستند که اولویت چهارم می‌تواند اثرگذاری بالایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

احداث مرکز معاینه فنی آسمان آبی با مشارکت بخش خصوصی

معاون شهردار تهران در ادامه اولویت پنجم در این سامانه را اجرای طرح الزام دریافت گواهی معاینه فنی خودروهای پلاک تهران از مراکز معاینه فنی تهران با همکاری وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست ذکر کرد و گفت: اولویت‌های بعدی شامل توسعه حمل و نقل پیاده محور (توسعه و گسترش پیاده راه‌ها)، احداث مرکز معاینه فنی آسمان آبی با مشارکت بخش خصوصی در مدت زمان اجرای دو سال و منابع ۵۰ میلیارد تومان و احداث ساختمان مرجع آزمایشگاه جایکا طی چهار سال و ۱۵ میلیارد تومان است.

شفیعی با بیان اینکه سامانه‌ بعدی مدیریت هوشمند ترافیک معابر با سه اولویت است، افزود: اولویت نخست، بهسازی سامانه‌های هوشمند ترافیکی در مدت یک‌سال با منابع موردنیاز ۹۰۳ میلیارد تومان است که در هوشمندسازی ترافیک تأثیر بسزایی دارد. ارتقاء سامانه‌های مدیریت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و افزایش تعداد سامانه‌های هوشمند مدیریت ترافیک از محل منابع ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات در مدت زمان ۲ سال و منابع مالی مورد نیاز ۲ هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان، دو اولویت دیگر این سرفصل هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: سامانه ارتقاء ترافیک شامل یک پروژه تحت عنوان «مدیریت رسانه و فرهنگ سازی و آموزش در حمل و نقل عمومی» از طریق همکاری با سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد است. سامانه دیگری تحت عنوان میان بخشی در راستای دستور شهردار تهران تشکیل شده است که شامل پیاده سازی سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود. این اقدام باید سال‌ها قبل صورت می‌گرفت اما توجهی به آن نشده است. این پروژه از لحاظ استفاده بهینه از امکانات موجود برای ما بسیار حائز اهمیت است و محمود ترفع به عنوان مدیر این پروژه انتخاب شده‌اند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ آخرین سامانه تعریف شده «تأمین منابع مالی» است که باید منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی و پاک بررسی و تأمین شود.

ظرفیت تولید ۳۵۰ دستگاه واگن ملی در صورت تامین منابع مالی

محمود مقدمی سرپرست شرکت واگن سازی تهران در پاسخ به پرسش شهردار تهران مبنی براینکه ظرفیت سالانه تولید واگن ملی چه میزان است، گفت: در صورت تأمین منابع مالی، شرکت واگن سازی تهران سالانه ظرفیت تولید ۳۵۰ دستگاه واگن ملی را دارد، اما تاکنون در تاریخ شرکت واگن سازی، بیشتر از ۱۱۰ دستگاه واگن در سال تولید نشده است. شرکت واگن سازی از نظر ظرفیت و زیرساخت برای تولید ۳۵۰ دستگاه واگن ملی (۸۵ درصد بومی سازی) هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل منابع مالی است.

مهدی شایسته اصل در ادامه جلسه عنوان کرد که باید سه نکته در جلسه قرارگاه مورد تأکید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، احصاء مشکلات حمل و نقل عمومی در هر ناوگان را نخستین نکته اعلام کرد و افزود: شناسایی شیوه‌های حل مسئله حمل و نقل عمومی به صورت نظام مند باید مورد بررسی قرار گیرد. شیوه‌های همکاری اجزای مختلف شهرداری با حوزه حمل و نقل عمومی نکته دیگری‌ست که باید در قرارگاه پیگیری شود.

انتهای پیام/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 20472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =