حضور ۴هزار نفر در ویژه برنامه «باغ رمضان» منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از حضور ۴هزار نفر در ویژه برنامه «باغ رمضان» در ۱۵ روز نخست این ماه خبر داد.

محمد حسین حجازی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به حضور ۴هزاز نفر در  ویژه برنامه «باغ رمضان» گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از ابتدای ماه مبارک رمضان با در نظر گرفتن برنامه‌های متنوع با عنوان «باغ رمضان» و با شعار «لبخند دل‌ها» تلاش کرده است تا محیطی شاد و مفرح به ویژه برای خانواده ها در شب های ماه مبارک رمضان فراهم کند.

وی با اشاره به برگزاری سه ویژه برنامه به صورت کنسرت در فضای باز بوستان «آب و آتش» با حضور خواننده‌های مطرح کشور همچون حسام‌الدین سراج، سالار عقیلی، گرو سنتی کایر و محسن میرزازاده اظهار کرد: به صورت روزانه از ابتدای ماه مبارک رمضان بسته‌های افطاری ساده به روزه‌داران و مراجعه کنندگان ارائه شده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ افطاری ساده و برپایی محیط شاد و معنوی از جمله فعالیت‌هایی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان انجام شده است و تا پایان ماه مبارک نیز ادامه خواهد داشت.  

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد ادامه داد: یکی از برنامه‌های متفاوت در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سنوات گذشته برپایی سفره «افطاری ساده» به طول ۲۷۰ متر در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر روی پل طبیعت بود که با استقبال خوبی از سوی مردم و روزه داران مواجه شد. به طوری که بیش از ۲هزار نفر کنار این سفره نشستند و روزه خود را افطار کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه های این منطقه برگزاری سومین جشنواره «کیک پزون نذری» با همکاری سازمان های مردم نهاد  بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف شهروندان مواجه شد به طوری که نوجوانان و کودکان نیز در این کار خیر و عام المنفعه شرکت کردند.، بیان کرد: نمازخانه های موقتی در سطح منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به ویژه مناطقی که تجمع و حضور مردم در آنجا بیشتر است در ماه مبارک رمضان برپا شده است تا روزه داران و مومنینی که علاقمند هستند، بتوانند نماز خود را اقامه کنند.

حجازی یادآور شد: همچنین از کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی که به تعداد ۱۲۰ نفر در قالب ویژه برنامه بازدید از «پل طبیعت»، «پارک طالقانی» و «گنبد مینا» میهمان ویژه منطقه فرهنگی، گردشگری عباس آباد بودند نیز با افطاری ساده پذیرایی به عمل آمد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مجموعه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری این منطقه همچون بوستان «آب و آتش»، «گذر فرهنگ»، آسمان‌نمای «گنبد مینا» و «گذرگردشگری» تلاش کردند در این شب‌ها به ارائه خدمات بپردازند که بازدید بیش از هزار نفر از فضای پیرامونی «گنبد مینا» و تماشای فیلم علمی توسط بیش از ۱۵۰۰ نفر در تماشاخانه "گنبد مینا" از جمله خدمات ارائه شده است که همچنان طبق برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و هنری عباس آباد گفت: برگزاری تورهای گردشگری به صورت پیاده که از ساعت ۱۹ تا ۲۳ انجام‌می‌شود از جمله فعالیت‌هایی است که با هدف ایجاد شادی، نشاط و حضور خانواده‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد انجام می شود و تا امروز که ۱۵ روز از ماه مبارک رمضان گذشته است تعداد ۳۹۹۲ هزار نفر از خدمات تور گردشگری به صورت تور پیاده خانوادگی بهره‌مند شده اند.

به گفته وی؛ تعداد ۵۰۶ بروشور توسط ۳ ایستگاه گردشگری پل طبیعت، بوستان آب و آتش و گذر فرهنگ در بین مراجعین و علاقمندان به این مجموعه فرهنگی و گردشگری توزیع شده است.

حجازی تاکید کرد: برنامه‌های در نظر گرفته شده در این منطقه با همین منوال تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 20507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =