برپایی ایستگاه‌های مهربانی ویژه کودکان در منطقه ۲ همزمان با شب‌های قدر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر ایستگاه‌های مهربانی ویژه کودکان در مساجد برپا می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،کاظم داودی در تشریح تمهیدات شهرداری برای خانواده‌ها و کودکان در شب‌های قدر اظهار داشت: در فرهنگ ما بر تشویق و ترغیب کودکان به حضور در مساجد به منظور کسب آموزش، فضایل و معنویت تأکید شده است و ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر از جمله ایام پر فضیلت سال است که بسیاری از خانواده‌ها تلاش دارند این شب‌ها را به همراه فرزندانشان در مساجد و اماکن مذهبی بگذراند و از برکات و ثمرات معنوی آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه کیفیت حضور کودکان در مراسم لیالی قدر از دغدغه های بسیاری از خانواده ها است، افزود: به همین مناسبت  در شب های ۱۹ ، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، ایستگاه های  مهربانی با هدف خدمات‌رسانی به کودکان ۴ تا ۹ سال در مساجد منتخب منطقه برپا می شود.
داودی ادامه داد: ایستگاه ها  با پیش بینی برنامه‌های آموزشی و معنوی متنوع از جمله نقاشی، خلاقیت، کاردستی، سرگرمی، مسابقه و قصه‌های قرآنی تلاش خواهند داشت تا با انتقال آموزه های قرآنی و مفاهیم شهروندی به کودکان شبی به یاد ماندنی و معنوی را برای آنها رقم بزنند.
به گفته معاون شهردار منطقه دو؛ برگزاری مراسم ضیافت افطار کودکان کار در سرای محله پونک و برپایی میز خدمت در اماکن متبرکه امامزاده صالح و امامزاده عینعلی زینعلی و ارائه خدمات پزشکی از دیگر برنامه های شب های قدر است.
وی افزود: با برپایی موکب در ۳ نقطه پرتردد میدان صنعت، پایانه سازمان آب و پایانه تاکسیرانی شهید نظری با افطاری ساده از روزه داران پذیرایی می شود.

انتهای پیام 

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 20532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =