احداث ۳ زیرگذر سواره رو در خط راه آهن تهران - اهواز/نصب ۱۰۰ مخزن جدید در سطح محلات منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: با توجه به دسترسی مناسب شهروندان بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران - اهواز، برنامه‌ریزی موثر در جهت احداث سه زیرگذر در این محدوده انجام گرفت.

به گزارش شهر، رضا شنگی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده اخیر در سطح منطقه ۱۷ افزود: با توجه به برگزاری مراسم های ویژه در ایام شهادت امیرالمومنین (ع) و شب‌های احیاء و سهولت رفت و آمد شهروندان در نیمه‌های شب، عملیات مرمت و روشنایی ۱۰۲ عدد پایه چراغ در مقابل بیش از ۲۴ باب مسجد و حسینیه سطح منطقه انجام شد.  

وی تصریح کرد: غبارروبی مساجد، شست وشوی فرش‌ها و اهدای پک بهداشتی از جمله اقداماتی بود که در دهه تکریم و تعظیم مساجد توسط مدیریت شهری منطقه۱۷ انجام شد. همچنین اجرای برنامه‌های گوناگون در ماه نزول قرآن شامل برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد منتخب و محوری، جشنواره فرهنگی، ورزشی در بوستان بهاران به مدت ۱۰ شب و اجرای برنامه ها در محلات ۱۴ گانه از جمله اقداماتی است که انجام می شود.

شنگی گفت: پیش از این عملیات و به مناسب ماه مبارک رمضان و رفاه حال شهروندان، عملیات های حذف زوائد فیزیکی از معابر، امحاء و پاکسازی جداره معابر منتهی به مساجد انجام گرفته است.

تجهیز مجموعه ورزشی سجاد

وی با اشاره به مراحل پایانی بازسازی، مرمت و تجهیز مجموعه ورزشی سجاد اظهار کرد: مجموعه ورزشی سجاد به دلیل شیوع بیماری کرونا، به مدت دو سال غیرفعال بود که طی این مدت دچار مشکلات متعددی از جمله خرابی سیستم روشنایی، سیستم گرمایشی، نیاز به ایزوگام و راه اندازی موتورخانه برخی موارد دیگر شده بود که با پیگیری های همکاران در شهرداری منطقه، تاکنون حدود ۸۰ درصد این مشکلات رفع شده و بزودی در اختیار مردم شریف منطقه قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: بزودی همه مشکلات این مجموعه ورزشی رفع می شود و شهروندان می‌توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.  

نصب ۲۵ پایه چراغ روشنایی دکوراتیو در بزرگراه شهید چراغی

وی به یکی دیگر از اقدامات اخیر شهرداری اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء روشنایی در بزرگراه شهید چراغی و رفاه حال شهروندان، روشنایی معابر و همچنین زیبا سازی فضای شهری، نصب پایه چراغ‌های روشنایی دکوراتیو به تعداد ۲۵ عدد در فاصله های ۲۰ متر در محور بزرگراه شهید چراغی، ‌حد فاصل کوچه سیزدهم الی بزرگراه آیت الله سعیدی نصب شده است.

شنگی اظهار کرد: انجام این پروژه با اولویت ارتقاء روشنایی و ارائه خدمات در محلات کم برخوردار منطقه صورت گرفته و امسال طی برنامه ریزی‌های به عمل آمده در برخی دیگر از معابر سطح منطقه نیز پایه چراغ های روشنایی با طرح های جدید نصب خواهد شد.

وی با اشاره به احداث سه دهانه زیرگذر در این منطقه اظهار کرد: از آنجا که تامین دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و خارج شدن محلات جنوبی منطقه از بن بست، امکان تردد امن و آسان جزء مطالبات و دغدغه های به حق شهروندان محلات جنوبی منطقه ۱۷ و مدیران شهری این منطقه بوده است، مدیریت شهری این مهم را مورد توجه قرار داده و طی جلسات و بررسی‌های کارشناسی متعدد در دو سال اخیر، برنامه ریزی لازم برای احداث، سه دهانه زیرگذر در این محدوده جغرافیایی انجام شد. این پروژه در سال گذشته با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد به دلایلی تعطیل شد.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: با تصمیم مدیران شهری منطقه در دوره جدید برای شروع مجدد عملیات این پروژه، به دلیل وجود درختان معارض با پروژه، در ۹ آذر ماه سال گذشته درخواست جابه جایی درختان به سازمان بوستان‌ها با مکاتبه شماره ثبت ۳۰۵۷۳ ارسال شد و طی بررسی و بازدیدهای انجام شده و موافقت اعضا کمیسیون ماده هفت در تاریخ دوم اسفند ماه سال گذشته و طی مکاتبه شماره ثبت ۴۳۲۲۷ سازمان بوستان‌ها، مجوز جابجایی درختان صادر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مورخ دوم اسفند ماه سال گذشته این درخواست تایید و ابلاغ جابه جایی این درخت ها به شهرداری منطقه ۱۷ ارسال شد و با توجه به خسارت ۵۰ میلیارد تومان برای احداث این زیرگذرها در صورت عدم جابه جایی درخت ها متصور و امری حیاتی به شمار می رفت، این اقدام مهم در دستور کار، جهت انجام اقدامات مورد نیاز و اخذ مجوزهای لازم قرار گرفت.

احداث ۳ زیرگذر سواره رو در خط راه آهن تهران - اهواز

شنگی اظهار کرد: بر همین اساس عملیات انتخاب پیمانکار واجدالشرایط انجام و جابه جایی این تعداد اصله درخت در تاریخ ابلاغ شده با اصول استاندارد و تحت نظارت ناظرین انجام گرفته و طی پیگیری‌های مستمر، پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است.

وی در ادامه و در تشریح اقدامات اخیر اظهار کرد: با توجه به به تدابیر انجام گرفته، نقاط حادثه خیز منطقه با همکاری پلیس راهور منطقه شناسایی شد که معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به ایمن سازی این نقاط حادثه خیز اقداماتی انجام داده است. با توجه به اقداماتی که تاکنون در همین راستا انجام گرفته، آمار فوتی های تصادفات منطقه از ۱۵ نفر در سال ۹۹ به ۹ نفر در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته که این نشان دهنده کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی است.

شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت، معاونت حمل و نقل و ترافیک با مشارکت پلیس راهور منطقه در روی پل شهید یارجانی ورودی به تندگویان اقدام به نصب حدود ۲۰۰ متر نیوجرسی بتنی بزرگراهی کرد که طول هر کدام سه متر است که می تواند از سقوط احتمالی موتورسیکلت و خودرو در حوادث جلوگیری کند.

نصب ۱۰۰ مخزن جدید در سطح محلات منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اخیر این شهرداری گفت: باتوجه به هماهنگی های به عمل آمده و به منظور بهبود وضعیت نگهداشت و آراستگی شهر و نوسازی و بهسازی مخازن، تعداد ۱۰۰ عدد مخزن در روزهای ابتدایی سال جدید  تهیه و به نواحی سه گانه جهت جایگزینی با مخازن فرسوده تحویل داده شد و این روند تا رسیدن به حد مطلوب در سال جدید ادامه خواهد یافت.
 
جابجایی درختان براساس درخواست منطقه و مصوبه شورا انجام شده است
شنگی با اشاره به برخی اقدامات اخیر انجام شده در سطح منطقه ۱۷ افزود: با توجه به ضرورت ایجاد دسترسی مناسب شهروندان بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران - اهواز، برنامه ریزی موثر در جهت احداث سه زیرگذر در این محدوده صورت پذیرفت. برای این عملیات با مجوز کسب شده از نهادهای مربوطه، ۲۲۵ اصله درخت با رعایت اصول فنی  جابه جا شده است.

منبع : ایرنا
انتهای پیام/

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 20563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =