استاندار تهران مصوبات سفر رئیس‌جمهور به غرب تهران را تشریح کرد

استاندار تهران گفت: در سفر فشرده رئیس‌جمهور به مناطق غربی تهران بدون هیچ تشریفاتی و با حضور در میان مردم و در دیدار چهره به چهره با آنان در جریان مشکلات و مسائل غرب استان تهران قرار گرفت.

به گزارش شهر، محسن منصوری، استاندار تهران با تشریح مصوبات امروز سفر رئیس‌جمهور به مناطق غربی تهران گفت: حجت‌الاسلام رئیسی سفر فشرده و بدون هیچ تشریفاتی به سه شهرستان غرب این استان یعنی شهرهای قدس، ملارد و شهریار داشت و با مردم این مناطق گفت‌وگو کرد و تصمیمات مهمی در این سفر گرفته شد.

منصوری در این باره گفت: در این سفر فشرده رئیس‌جمهور بدون هیچ تشریفاتی و با حضور در میان مردم و در دیدار چهره به چهره با آنان در جریان مشکلات و مسائل غرب استان تهران قرار گرفت.

وی یادآور شد: این سفر از شهرستان قدس شروع شد و با بازدید از یک واحد صنعتی شهرستان ملارد ادامه و با حضور در شورای اداری شهرستان شهریار و دیدار با مردم پایان یافت.

منصوری با اشاره به اهم مسائل مطرح شده در این سفر اظهار داشت: ارتقای ساختار اداری فرمانداری شهریار به فرمانداری ویژه یکی از دستورات رئیس‌جمهور بود که بنا شد در دولت بررسی و برای تصویب آن تصمیم‌گیری شود.

استاندار تهران بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد و گفت: این بیمارستان عملیات اجرای این بیمارستان ۳۲ سال قبل آغاز شده و اکنون تکمیل آن نیازمند تزریق ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان در ابتدا به صورت خیرساز آغاز و در ادامه با فراز و نشیب‌های فراوان مواجه شده و به همین علت اتمام و بهره‌برداری از آن تاکنون به‌طور انجامیده است.

منصوری به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار اشاره کرد و ادامه داد: در شورای اداری امروز با حضور رئیس‌جمهور در شهرستان شهریار، بنا شد تا با تزریق اعتبار مورد نیاز و تحویل این پروژه به پیمانکار جدید با نظارت استانداری تا پایان سال این بیمارستان تکمیل و تجهیز شود.

استاندار تهران یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این شورای اداری را مطالبه دیرینه مردم سه شهرستان قدس ملارد و شهریار در خصوص اتصال به خطوط مترو اعلام کرد و گفت بنا شد برای تأمین این مطالبه، با محوریت شهرداری‌های سه شهرستان و با کمک دولت، خط مترو مورد نظر احداث شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سفر امروز رئیس‌جمهور را بازدید از شرکت صنعتی کاسپین در شهرستان ملارد با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برشمرد و اعلام کرد: در شورای اداری بنا شد تا مشکل میان سرمایه‌گذار و بانک عامل مورد نظر برطرف شود و سرمایه‌گذار نیز متعهد شد تا با رفع این مشکل در کمترین زمان زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم کند.

منصوری اضافه کرد: یکی دیگر از برای کسی که رئیس‌جمهور از آن بازدید کرد مرکز بازپروری صیانت و ترک اعتیاد اخوان با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ معتاد بود. پس از این بازدید بنا شد که ظرفیت این مرکز تا پنج هزار نفر افزایش یابد تا با اولویت غرب‌ استان فعالیت کند و به این ترتیب از سرریز معتادان متجاهر این مناطق به تهران جلوگیری شود.

وی یکی دیگر از مباحث مهم مطرح شده در این سفر را حریم رودخانه کرج خواند و اظهار داشت: میزان حریم نامتعارفی برای اطراف این رودخانه در نظر گرفته شده است که زندگی ۱۵ هزار نفر در اطراف آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد که با دستور رئیس‌جمهور بنا شد تا این حریم تعیین شده مجدد بررسی و درصورتی‌که قانون به‌صراحت روی آن تأکید نداشته باشد اصلاحات لازم انجام گیرد.

منصوری گفت: شناسنامه‌دار کردن تمامی اتباع خارجی نیز از دیگر دستورات شورای اداری امروز بود و مباحث مختلف دیگری نیز در این زمینه مطرح شد، ناستاندار تهران تأکید کرد: دستورات رئیس‌جمهور برابر با مصوبات دولت است ما نیز از فردا با جدیت پیگیر اجرایی شدن این دستورات خواهیم بود.

منبع: آنا

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 20611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =