لازمه تحول در شهر قانون‌گرایی و شفافیت است

شهردار منطقه ۱۷ گفت: تحول به قانون‌گرایی نیاز دارد، لذا یکی از الزامات حرکت در تحول گرایی، لحاظ کردن قانون گرایی است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، دومین جلسه شورای معاونین شهرداری منطقه ۱۷ با حضور رضا شنگی شهردار منطقه و معاونین شهرداری منطقه در سالن جلسات شهرداری منطقه دارالشهدا برگزار شد.

شنگی با اشاره به صحبت های شهردار تهران گفت: دکتر زاکانی در صحبت های خود همواره تاکید داشته اند ما قرار نیست شهر را اداره کنیم، چراکه دیگران هم شهر را اداره می کردند، بلکه قرار است ما در شهر تحول ایجاد کنیم. اداره کردن و ایجاد تحول در شهر، هر کدام موضوع جداگانه ای هستند.

وی افزود: اداره کردن شهر را هر کسی در حد توان خود با فراز و نشیب های مختلف انجام می دهد و حوزه مدیریتی خود را جلو می برد؛ اما ما معتقد هستیم باید در شهر تحول ایجاد کنیم، امروز ما نیز توفیق خدمت داریم و باید با تلاش، در شهر تحول ایجاد کنیم.

شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه تحول، به پیشرفت وابسته است، تصریح کرد: به عبارتی نگاه و تدبیر ما باید به سمتی باشد که احساس کنیم در حال حرکت به سمت پیشرفت هستیم و اگر در جا بزنیم، تحولی به وجود نمی آید. تحول به قانونگرایی نیاز دارد، لذا یکی از الزامات حرکت در تحول گرایی، لحاظ کردن قانون گرایی است که بایستی حتما به این نکته توجه کرد.

شنگی به مسئله ارتقاء شفافیت اشاره کرد و گفت: اگر شفافیت وجود نداشته باشد، تحول اتفاق نمی افتد. به عقیده بنده باید با یکدیگر صادق باشیم، همچنین با نیروی زیرمجموعه خود نیز صادق باشیم که در این صورت، مسیر پیشرفت ایجاد می شود. با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تحول به انضباط مالی نیازمند است. تاکید کرده ام هزینه کرد اعتبارها در چارچوب انضباط مالی باشد.

شهردار منطقه دارالشهدا افزود: بنابراین اگر می خواهیم به سمت ایجاد تحول در منطقه حرکت کنیم، باید به نکاتی که گفته شد با دقت توجه و به آنها عمل کرد. نکته بسیار مهم دیگر برطرف کردن زمینه های فساد است و رهبر معظم انقلاب نیز روی این مسئله بسیار تاکید دارند. لذا صیانت از پرسنل و حمایت از آنها از وظایف اصلی ما برای رسیدن به تحول است.

شنگی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال، گفت: معظم له در پایان فرمایشات خود در ابتدای سال، بر جدیت در تصمیم گیری ها و کارها تاکید داشتند. بنابراین باید در کارها جدی بود تا بتوان به سمت تحول حرکت کرد. مسئله بعدی استفاده از خرد جمعی است، لذا سعی شود در کارها و برنامه ها از نظرات و پیشنهادهای کارشناسان تخصصی استفاده کرد و اگر از خرد جمعی استفاده شد، به یک عقلانیت می رسیم که منجر به ایجاد تحول در شهر می شود.

وی تصریح کرد: حضرت آقا به جوان سازی در مدیریت اشاره دارند؛ الحمدالله تیم ما جوان است. باید به نیروهای خوب و توانمند اعتماد کرد و نیروهای باانگیزه شناسایی شوند و برای آنها ارزش قائل شد تا خون تازه در سیستم جریان پیدا کند. باید تمام ظرفیت های موجود در منطقه و ناحیه احصاء شوند.

شنگی با تاکید بر اینکه بایستی در کارها و تصمیم گیری ها خلاقیت و ابتکار عمل داشت، گفت: ظرفیت هایی که الان در چارچوب قانون و ضوابط وجود دارد، مواردی هستند که سامانه برای ما تعریف می کند؛ اما باید در موضوع های مختلف، خرد جمعی داشته باشیم و از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم. این در حالی است که تعداد این افراد در سطح منطقه ما فراوان است و بایستی نظرات و پیشنهادهای آنها را احصاء و استفاده کنیم.

شهردار منطقه ۱۷ در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از وظایف اصلی شهرداران نواحی و معاونت ها، باید شناسایی نخبگان سطح محله و محدوده باشد و نظرات آنها را برای مدیریت بهتر و پیشبرد اهداف و خلاقیت به کار ببریم. یکی از نکات مهم دیگر، تقویت انگیزه نیروی انسانی است. اولین بحث ما، اخلاق بوده و اخلاق محور کار ما است.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 20617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =