کارخانه سیمان ری، مرکزی فرهنگی و علمی برای مردم تهران خواهد بود

شهردار منطقه ۲۰ گفت: کارخانه سیمان ری با تبدیل به مرکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان، یک مرکز فرهنگی، علمی و اجتماعی برای مردم تهران خواهد بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان ری که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: کارخانه سیمان ری، نخستین کارخانه سیمان کشور است که از دهه ۶۰ تعطیل و رها شده بود و اکنون فرآیند تبدیل آن به یک مرکز نوآوری و صنایع خلاق در حال انجام است.

ناظم رضوی گفت: بازسازی و احیاء کارخانه سیمان ری با هدف بازآفرینی عرصه های ناکارآمد شهری با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران از مهمترین برنامه های شهرداری در سال جاری است.

او تصریح کرد: رفع تصرف از متصرفان غیر قانونی و در اختیار گرفتن آن توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران، انجام کارهای مطالعاتی و تهیه سند سیاست گذاری، برگزاری مسابقه بین المللی جهت گردآوری ایده ها در راستای باز آفرینی کارخانه از جمله اقدامات احیاء کارخانه سیمان ری است.

رضوی ادامه داد: مستند نگاری تجهیزات موجود کارخانه، طراحی و اجرای پروژه نورپردازی، پاکسازی و رفع الحاقات معارض، فراخوان و شناسایی مجری و برگزاری پویش فرهنگی و گردآوری یادگارها و خاطرات کارخانه سیمان ری که تاکنون بیش از ۳۰۰ عکس نفیس در این خصوص جمع آوری شده است، از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای انجام این کار است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه کارخانه سیمان ری در مجاورت آثار تاریخی ازجمله دژ رشکان قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرری ویژگی های متمایزی در سطح شهر تهران در رابطه با وجود تعداد زیادی از آثار و مفاخر ملی و بین المللی دارد و با تبدیل کارخانه سیمان ری به کارخانه نوآوری و مرکز خلاقیت ها و فضای اشتراکی برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، این مکان یک مرکز فرهنگی، علمی و اجتماعی برای مردم تهران خواهد بود.

انتهای پیام 

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 20672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =