بهره‌مندی بیش از هزار نفر از شهروندان منطقه ۱۹ از آموزش‌های ترافیکی

بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان، دانش آموزان، رانندگان تاکسی و اتوبوس طی یک ماه نخست سال در منطقه ۱۹ از آموزش‌های ترافیکی بهره‌مند شدند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با بیان اینکه ایمنی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حمل و نقل است، عامل انسانی را مهم ترین مقوله در فرهنگ ایمنی و حمل و نقل دانست و افزود: به منظور نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در حمل و نقل، آموزش های متعددی به شهروندان این منطقه ارائه شده است.
او در این باره افزود: عبور و مرور ایمن، تکالیف سرنشین خودرو، آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی، عواقب تخلفات رانندگی، امداد و سوانح، روانشناسی ترافیک، بازآموزی قوانین راهنمایی رانندگی، دوچرخه سواری شهری و حقوق شهروندی در حوزه ترافیک از جمله آموزش های ارائه شده در پارک آموزش ترافیک، سراهای محله، مدارس و پایانه های اتوبوسرانی در منطقه هستند.  
به گفته این مسئول: مسابقه ای با عنوان «حرکت» در منطقه برگزار می شود که شرکت کنندگان در بخش نقاشی، عکس، فیلم یک دقیقه ای و خاطره در محورهای سفر بی خطر درون شهری، حمل و نقل پاک در پارک ترافیک با یکدیگر رقابت می کنند.
بر اساس این گزارش، همزمان با روز ایمنی و حمل و نقل مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی ۱۲-۶ سال و عکاسی و طراحی اینفوگرافی در رده سنی بزرگسالان با محورهای سفردرون شهری ایمن، موتورسیکلت، دوچرخه، سرویس مدرسه، سرنشین خودرو، تاکسی، اتوبوس، پلیس و ایمنی و عابر پیاده کودکان و سالمندان در فضای شهری به عنوان شهروند آسیب پذیر برگزار و از نفرات برتر با اهدای جایزه تقدیر خواهد شد. علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را تا دهم اردیبهشت ماه به شماره واتساپ ۰۹۳۹۴۱۱۰۸۶۴ ارسال کنند.
 

انتهای پیام 

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 20712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =