تعطیلی سامانه رفاه و خدمات شهری شهرداری برای کارگران فصلی در دوره قبل مدیریت شهری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا سال ۹۶ سامانه رفاه و خدمات شهری شهرداری تهران به کارگران خدمات‌رسانی می‌کرد که ۱۲ هزار نفر نیز در این سامانه ثبت نام کرده بودند اما از سال ۹۶ و دوره پنجم به بعد ردپایی از شهرداری در این زمینه ندیدیم. 

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز کارگر، اظهار کرد: در سال ۸۷ شورای سوم مصوبه ای تحت عنوان ساماندهی کارگران فصلی شهر تهران داشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسائل مربوط به کارگران فصلی در دهه ۹۰ افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارگرانی که از روستاها و شهرستان های دور برای امور ساختمانی در فصل پاییز و زمستان به تهران می آمدند و محل اسکان مشخصی نداشته و حداقل خدمات به آنها ارائه نمی شد، طرح ساماندهی کارگران فصلی در سال ۸۷ تصویب شده است.

وی همچنین تصریح کرد: این مصوبه به شهرداری تهران ابلاغ شد و پیش بینی شد که سامانه ای در شهرداری تهران برای ثبت نام این افراد راه اندازی شود که برای دریافت کارت شناسایی اقدام کنند و مراکزی برای اسکان آنها در نظر گرفته شود و بحث بیمه آنها از سوی وزارت کار مورد پیگیری قرار بگیرد.

امانی با بیان اینکه یک ستاد با حضور سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل شد، خاطرنشان کرد: تا سال ۹۶ سامانه رفاه و خدمات شهری شهرداری تهران به کارگران خدمات رسانی می کرد که ۱۲ هزار نفر نیز در این سامانه ثبت نام کرده بودند اما از سال ۹۶ و دوره پنجم به بعد ردپایی از شهرداری در این زمینه ندیدیم. 

ایت عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح آن سامانه از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطرح و دبیرخانه آن در معاونت اجتماعی بود، یادآور شد: با توجه به اینکه مصوبه تغییری نداشته و لغو نیز نشده است، تقاضای من از معاونت اجتماعی شهرداری این است که آخرین وضعیت را بروزرسانی کند که می تواند در راستای ساماندهی وضعیت نابسامانی که ناشی از حضور کارگران فصلی در برخی مناطق شهر تهران است، کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 20717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =