تحقق شهر هوشمند پایدار در گرو همکاری تمامی سطوح مدیریت شهری است

مدیرعامل موسسه فناوران شهر شهرداری تهران گفت که نیل به شهر هوشمند پایدار در گرو همکاری تمامی سطوح مدیریت شهری است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی موسسه فناوران شهر شهرداری تهران،  اولین نشست تخصصی روز معمار با موضوع «نقش معمار در توسعه شهرهای فردا» در روز سه شنبه، مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت وبینار و آنلاین برگزار شد.

علیرضا جالینوس مدیر عامل موسسه فناوران شهر شهرداری تهران در این نشست ضمن بیان بایدها و نبایدهای معماری فناورانه شهر هوشمند پایدار اعلام کرد: ساختار فناورانه شهر هوشمند در سه لایه معرفی می‌شود که  لایه اول، شامل پایه فناوری است و شامل انبوهی از تلفن‌های هوشمند و حسگرهای دیگر متصل به شبکه‌های ارتباطی با سرعت بالا و نیز درگاه های اطلاعات باز است.

وی افزود: لایه دوم متشکل از نرم‌افزارهای خاص است؛ تبدیل داده های خام به هشدارها، آگاهی و عمل نیاز به ابزار صحیح و مناسب دارد که این امر با کمک تأمین‌کنندگان فناوری و توسعه‌دهندگان برنامه تسهیل می‌یابد و لایه سوم به کاربرد عمومی اشاره دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از نرم‌افزارها تنها در صورتی موفق می‌شوند که به طور گسترده پذیرفته شوند. این نرم افزارها اطلاعات شفافی را به کاربران می‌دهند. از آنجایی که ماموریت اصلی موسسه فناوران شهر مدیریت و ارایه خدمات شهروندی دیجیتال است، شهروندمداری در حوزه شهر هوشمند جز اولویت های ما است تا شهروندان بتوانند فارغ از جنسیت و سن از خدمات و زیر ساخت‌های موجود بر بستر فناوری بهره‌مند شوند. 

مدیر عامل موسسه فناوران شهر شهرداری تهران با تاکید بر نقش  فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه شهر پایدار هوشمند گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات  در همه‌ی ابعاد شهر هوشمند پایدار اعم از مردم، سبک زندگی، حاکمیت، اقتصاد و محیط زیست  اثرگذار است.ابزارهای  فناوری اطلاعات و ارتباطات که به عنوان یک پلتفرم عمل می‌کنند، کارایی را ارتقا می‌بخشند ، یکپارچگی خدمات شهری را تسهیل می‌کنند و همکاری در بخش‌های مختلف را تسهیل می‌کنند، همچنین به شهرداری و شهروندان نیز  اجازه می‌دهند تا تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ کنند.

وی افزود: راه‌های مختلفی برای رسیدن به یک شهر هوشمند پایدار وجود دارد؛ البته هر شهر نیازهای خاص خود را دارد و نقطه آغاز فرآیند هوشمندسازی در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است. در این شرایط ، استانداردهایی برای ایجاد چارچوبی مشترک مورد نیاز است که بتواند به طور مستمر از توسعه پایدار حمایت و آن را تقویت کند و در عین حال امکان مقایسه و ارزیابی نتایج را برای شهرهای مختلف فراهم کند. فرآیند تبدیل شدن به یک شهر هوشمند پایدار اقدامی کوتاه مدت نیست و یک تعهد آینده‌نگر است که در آینده‌ی بلندمدت انجام می‌شود و برای  تکمیل موفقیت‌آمیز این مسیر و دستیابی به آن می‌بایست همه سطوح مختلف دخیل در مدیریت شهری در تعریف استراتژی‌ها نقشی موثر داشته باشند و به پروژه متعهد باقی بمانند.

انتهای پیام 

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 20763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =