تقدیر از پاکبانان نمونه و پیشکسوت منطقه ۱۸

همزمان با هفته زمین پاک و با حضور محبوب تیز پاز نیاری سرپرست شهرداری منطقه ۱۸، معاونین، مدیران و شهرداران نواحی منطقه، از ۱۴ نفر از پاکبانان نمونه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، آیین تجلیل از پاکبانان نمونه شهرداری منطقه ۱۸ با هدف ارج نهادن به همه زحمات و تلاش های پاکبانان گرامی در جهت سلامت و پاکیزگی محیط زیست شهری با حضور شهردار و مدیران شهری منطقه در محوطه باز بوستان قائم برگزار شد.

محبوب تیز پاز نیاری در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در کنار همکاران تلاشگر خدمات شهری بویژه پاکبانان زحمتکش اذعان کرد: زمینی که ما در آن زندگی می کنیم، وسعت و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است و طبیعتا منابع حیاتی و فضای سبز آن نیز محدود است. بنابراین بایستی بیش از گذشته مراقب منابع طبیعی و فضای سبز و محیط زیست باشیم. اگر دست به دست هم ندهیم و پروتکل های تولید زباله و نگهداشت فضای سبز و محیط زیست را رعایت نکنیم دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۸ در ادامه بیان کرد: کشور ما در زمینه اصول تولید زباله و رعایت شاخص های محیط زیستی چندان پیشرفته نیست و ما جزو کشورهایی هستیم که تولید زباله مان بالاتر از حد سرانه نرمال جهانی است و این مشکل ساز خواهد بود و باید فرهنگسازی در این زمینه را جدی تر بگیریم.

وی گفت: فرهنگ تبدیل زباله به کود، مدیریت صحیح زباله ها و کنترل تولید زباله، توجه به عدم خرید وسایل غیر حضوری در میان خانواده ها که به تولید زباله بیشتر می انجامد و آموزش های شهروندی از جمله مواردی است که می تواند بر فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و حفظ و نگهداری از آن کمک کند و هریک از ما به عنوان یک شهروند موظف هستیم نسبت به آن حساس باشیم.در حوزه آموزش نیز توجه ویژه به آموزش به کودکان و دانش آموزان در راستای حفاظت از زمین و محیط زیست می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

سرپرست شهرداری منطقه۱۸ در ادامه سخنان خود ضمن خدا قوت و دست مریزاد به پاکبانان غیرتمند و زحمتکش منطقه از تلاش ها آنان قدردانی کرد و افزود: جایگاه پاکبانان عزیز در مدیریت شهری بسیار مهم است و این عزیزان بایستی به این نکته واقف باشند که در بدو ورود به هر شهری یکی از مواردی که به چشم می خورد و مورد توجه هر کسی قرار می گیرد موضوع پاکیزگی و نظافت و شیوه نگهداشت شهر و محیط زیست است که همگی حاصل تلاش های شما عزیزان تلاشگر پاکبانان است. قدر خودتان را بدانید و بدانید که نحوه کار، رفتار و حضور شما می تواند نمایانگر وضعیت جامعه شهری باشد. 

گفتنی است، در ادامه این مراسم با حضور مدیران شهری منطقه ۱۸ از تعداد ۱۴ نفر از پاکبان پیشکسوت و نمونه در حوزه های نگهداشت شهر و فضای سبز با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، بعد از اتمام مراسم شهردار و مدیران شهری منطقه در حرکتی نمادین اقدام به جمع آوری زباله در محدوده بلوار معلم منطقه ۱۸ کردند.

انتهای پیام

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 20801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =