تجلیل از ۵ چهره قرآنی در بیستمین همایش «عمری با قرآن»

بیستمین آیین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان «عمری با قرآن» جمعه ۹ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیستمین همایش «عمری با قرآن» تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران جمعه ۹ اردیبهشت ماه با حضور مهرداد باقری رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری و تعدادی از فعالان قرآنی در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد. 

سعید زکی‌لو سرپرست فرهنگ‌سرای قرآن نخستین سخنران مراسم بود که ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: اهل قرآن همه بر گردن ما حق دارند و عمری است که زندگی خود را در راه خدمت به ساحت مقدس قرآن شریف هزینه کرده‌اند و این چه معامله زیبا و پرسودی است. این آیین همه ساله یکی از برنامه‌های فاخر سازمان فرهنگی هنری است که قصد دارد با نیت تکریم از بزرگان، جوانان را هم تشویق کند که در راه قرآن کریم گام بردارند. 

وی اضافه کرد: در طول این ۲۰ سال با هر یک از عزیزان که برای تجلیل در این مراسم صحبت می‌کردیم، با تواضع تمام سعی می‌کردند این عنوان را نپذیرند و پس از سال‌ها خدمت به قرآن، اعتقاد داشتند هنوز آن‌طور که شایسته است برای قرآن کاری نکرده‌اند. خدمات این فعالان قرآنی چه در عرصه هنر، چه در عرصه ترجمه و تألیف و پژوهش، چه در عرصه قرائت و آموزش و چه در عرصه مدیریت به هزاران نفر رسیده است. با اینکه عنوان همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران است، گستره فعالیت بسیاری از برگزیدگان این ۲۰ دوره کشور را شامل می‌شود.

سرپرست فرهنگ‌سرای قرآن در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری بیستمین همایش «عمری با قرآن» تشکر و ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها مورد پذیرش درگاه حق قرار گیرد. 

محمدرضا صلح‌جو پیشکسوت قرآنی دیگر سخنران همایش بود که عنوان کرد: ما همیشه به عنوان افرادی که در جریان تلاوت کشور سهمی داریم و در میان قرآنیان هستیم، مواردی را دغدغه داشتیم که بیان آن خالی از لطف نیست. هر چه فضیلت درباره قرآنیان، حاملان و عاملان به قرآن بگوییم کم است. شما پیشکسوتان عمری را در راه قرآن سپری کردید و ارزشی بالاتر از این نیست. 

صلح‌جو با مرور جریان قرائت قرآن کشور از یک دهه پیش از انقلاب اسلامی تا اکنون بیان کرد: در هر زمان متناسب با مقتضیات زمان و مکان مسئولیت قرآنیان متفاوت بود و روز به روز این مسئولیت سخت‌تر می‌شود. اوایل انقلاب گوش دادن به ندای امام(ره) و قرارگیری جریان قرآن در مسیر انقلاب، دهه اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقابله با هجمه دشمنان و وظیفه قرآنیان گسترش انقلاب، دهه دوم انقلاب نشان دادن زیبایی‌های انقلاب به سایرین، دهه سوم بروز اختلاف نظرات و مشق سیاسی مردم و احزاب و تبیین سیاست درست و برداشت راه صحیح از قرآن، دهه چهارم جنگ اقتصادی و تحریم دشمنان انقلاب و مشکلات معیشتی و دهه پنجم طولانی شدن جنگ اقتصادی و بروز مشکلات معیشتی و دلسرد شدن طرفداران انقلاب و بعضاً جدا شدن برخی از انقلابیون از انقلاب بود. گسترش آرامش و صبر و  جلوگیری از این ریزش، وظیفه قرآنیان بوده و هست.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: در حال حاضر نباید جلسات قرآن صرف تلاوت قرآن باشد، بلکه باید در آنها روشنگری کرد و راه‌های عملی را به مسئولان نشان دهیم و از این طریق از دلسرد شدن جوانان نسبت به انقلاب جلوگیری کنیم.

در پایان از پنج چهره برگزیده بیستمین همایش «عمری با قرآن» تجلیل شد. محمدحسین محمدزاده از مدیران پیشین شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل پیشین قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، یوسف افراش رییس پیشین سازمان دارالقرآن کریم، حسین اخوان اقدم فعال قرآنی و از بازنشستگان سازمان فرهنگی هنری و محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده آثاری مانند «مردان آنجلس» و «مریم مقدس» با مضامین قرآن کریم افرادی بودند که در این مراسم از زحمات آنان تقدیر شد. 

قرائت قرآن توسط هادی موحد امین قاری بین‌المللی قرآن کریم و اجرای گروه هم‌آوایان اهل‌البیت(ع) به سرپرستی هادی آرزم بخش‌های دیگر این برنامه بود.

انتهای پیام

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 20892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =