پاکسازی بلندترین خیابان خاورمیانه و بوستان‌های منطقه ۳ از پسماند

مسئولان شهرداری منطقه ۳ به همراه فعالان مدنی و سازمان‌های مردم نهاد در روز جهانی زمین پاک، با شعار «سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک»، به جمع آوری پسماند خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل میدان ونک تا پارک ملت اقدام کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: روز جهانی زمین پاک یکی از رویدادهای مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.
سیگارودی افزود: تکریم پاکبانان، برپایی ایستگاه اطلاع رسانی در مراکز پرتردد از جمله مترو قلهک و پارک ملت، حضور مسئولان و فعالان محیط زیست منطقه در پاکسازی خیابان کارگر، مسابقه نقاشی، بهترین از دوریختنی ها،  کارگاه های آموزشی ویژه "کودکان، دانش آموزان" در مساجد، سرای محلات و بوستان ها، پاکسازی بوستان ها، استفاده از ظرفیت مجازی جهت انتشار پیام های ویژه زمین پاک، تبلیغات محیطی و توزیع مخازن پسماند خشک در اماکن مذهبی از جمله اقداماتی بود که اداره محیط زیست این منطقه در هفته زمین پاک انجام داده است.  
طرفداران و فعالان پاکیزگی محیط زیست روز ۲۷ آوریل هر سال که به نام «روز جهانی زمین پاک» نام گذاری شده به خیابان ها، اماکن عمومی شهرها، سواحل رودخانه و دریا سرازیر می شوند تا با جمع آوری زباله سهمی حتی کوچک در پاکیزه سازی زمین داشته باشند. در این میان، اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۳ پویش جمع آوری پسماندهای خشک  را در طولانی ترین خیابان خاورمیانه انجام داد. 

انتهای پیام


 

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 20908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =