آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد

شهردار منطقه ۲ از آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد با هدف ارتقای زیست شهری خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: به دنبال مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی آسیب های اجتماعی ،طرح ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط پایلوت شهر تهران از ۵ ماه گذشته آغاز شده است.
وی با بیان اینکه  این طرح با هماهنگی دستگاه های متولی و شهرداری مناطق ۵ و ۲  در چند مرحله پیش بینی و درحال اجرا است، گفت: بر همین اساس سه مسئله جمع آوری معتادان متجاهر، حذف پلاک های قرمز که به مسئله اعتیاد در دره دامن می زند و اجرای ریشه ای طرح ساماندهی رود دره برای حذف زمینه بازگشت معتادان، در دستور کار قرار گرفت.
صالحی جمع آوری مراکز دفع زباله و پسماندهای شهری و همچنین پاکسازی بیش از ۸۰ تن ضایعات  و نخاله های دره که چندین سال در این دره رها شده بود را از دیگر اقدامات اجرایی برشمرد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به حذف ۱۸ پلاک قرمز گفت: پس از پاکسازی، عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه با هدف ارتقای زیست شهری  و امکان حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری آغاز شده است که در این طرح مسیری به طول دو هزار و ۱۰۰متر احداث می شود.

به گفته صالحی؛ پس از تکمیل عملیات احداث مسیر،  تامین روشنایی با نصب برج های نوری  در دستور کار مناطق ۵و۲ است .

وی با بیان اینکه پس از معبرسازی  مسئله تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک مطرح است، تصریح کرد:  دره فرحزاد براساس اسناد بالادستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی با حداقل مداخلات سازه ای و حفظ منظر طبیعی ساماندهی و به اکوپارک تبدیل می شود.

شهردار منطقه۲ تصریح کرد:  اقدامات پیش بینی شده در طرح احداث اکوپارک هیچگونه تعارضی با باغات محدوده نخواهد داشت و هرگونه طرحی متناسب با منظر طبیعی این رودخانه اجرا می شود.

صالحی بابیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان از این پتانسیل گردشگری و طبیعی شهر مهیا کند، گفت: این اقدامات با شعار دره فرحزاد باید فرحزاد شود اجرا می شود.

انتهای پیام

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 20915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =