واریز جریمه تخلف پیمانکاران به حساب کارگران/برای ثبات شغلی کارگران تلاش می‌کنیم

شهردار تهران در حاشیه ضیافت افطاری که به مناسبت روز کارگر برگزار شد، تأکید کرد: در قراردادها برای تضمین استمرار کار کارگران باید طوری عمل کنیم که حق و حقوق کارگر ادا شود. همچنین باید پیمانکارانی که خوب کار می کنند را تشویق کنیم و چارچوبی را تنظیم کنیم که اگر پیمانکاری تخلف کرد جریمه شده و آن جریمه مستقیما به حساب کارگران واریز شود.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران و ضیافت افطاری که به مناسبت روز کارگر برگزار شد، اظهار کرد: جلسه امروز نمادین است و حکایت از اعتقادی دارد که با همه وجود آن را باور داریم که یک آغاز و مطلع باشد؛ من کارگر زاده ام و پدرم با آنکه سمت های ورزشی داشت اما افتخار او این بود که کارگر کارخانه سیمان ری بود و درک محیط کار و کارگری را از ابتدای زندگی داشته ام.

وی افزود: با موضوع کارگر دو گونه برخورد می شود؛ یک نوع آن نگاه شعاری و ابزاری و بهره مندی از کارگر به عنوان ابزار است که در دوره های مختلف از جمله در ابتدای انقلاب عده ای مدام دم از کارگر می زدند تا از آن به عنوان ابزار بر علیه نظام اسلامی استفاده کنند.  

زاکانی ادامه داد: آنچه عظمت کارگر را نشان می دهد انجام کار خدایی است؛ لذا این حضور شما حکایت از باوری دارد که باید در سازمان شهرداری که سازمانی کار محور است خودش را نشان دهد؛ اگر کار و کارگر را از شهرداری جدا کنیم چیزی از آن باقی نمی ماند و نقشی که کارگران در ایجاد زمینه مناسب برای یک زیست درست در شهر دارند بی نظیر و بی بدیل است. 

شهردار تهران اضافه کرد: اگر کار را عبادت بدانیم، این عبادت آنقدر ارزش دارد که پیامبر اسلام (ص) بوسه بر دست کارگر می زند و مفتخریم که شهرداری معبد و محل عبادت ما است. ما با خدمت به خلق می توانیم به بالاترین رتبه ها برسیم؛ باید توجه کنیم که ارزش به نوع کار و رنگ لباس ها نیست ارزش واقعی چیزی است که بین ما و خدای ما رقم می خورد.

وی عنوان کرد: ما شما را بزرگ و عزیز می داریم و  چند گام را نسبت به شما تعریف کردیم؛ اولین گام این بود که در مجموعه شهرداری تاکید جدی داشتیم که تکریم کل پرسنل برای ما موضوعیت دارد اعم از پرسنل رسمی و قراردادی و کارمندان و کارگران. باید نگاه ویژه و اساسی به کارگران عزیز داشته‌باشیم؛ باید از نظر ثبات شغلی ظرفیتی ایجاد کنیم که ثبات مناسبی برای آنها فراهم شود لذا تلاش کردیم ظرفیت همه کارگران را ثبت و ضبط کنیم تا برای آنها برنامه ریزی و تضمین استمرار کار را فراهم کنیم.

زاکانی یادآور شد: در شهرداری تاکید کردم که در قراردادها برای تضمین استمرار کار کارگران باید طوری عمل کنیم که حق و حقوق کارگر ادا شود؛ همچنین تاکید داشتم که باید پیمانکارانی که خوب کار می کنند را تشویق کنیم و چارچوبی را تنظیم کنیم که اگر پیمانکاری تخلف کرد جریمه شود و آن جریمه مستقیما به حساب کارگر واریز شود؛ سعی ما در شهرداری این است که امکان را برای پیمانکاران از ماه قبل پرداخت کنیم تا آن کار به نحو احسن انجام و از طریق پیمانکار حق کارگر ادا شود.

شهردار تهران با اشاره به افزایش میزان حق و حقوقی که امسال در نظر گرفته شده، گفت: در دولت نیز بیان کردم که باید این افزایش را پلکانی کنیم تا برای افراد در سطح پایین‌تر حداکثر افزایش را داشته باشیم؛ در معاونت منابع انسانی تعداد کارگران را ثبت و ضبط می کنیم تا به آنها خدمت ارائه کنیم و برای آنها نیز سهمی از خدمت را بگذاریم چرا که بدون کار کارگر، شهرداری معنایی ندارد. 

وی اضافه کرد: در مجموعه مدیریت شهری تمام تلاش ما این است که بتوانیم ثبات شغلی را در سطح بالایی لحاظ کنیم و خدمت شایسته ای را به نحو احسن داشته باشیم؛ این سرلوحه کار ما است و حق شما کارگران بر گردن شهر حق عظیمی است چون شما موقعی که چشم‌ها خواب هستند مشغول کار هستید و  سختی های کار شما را کسی نمی بیند؛ در شب بارانی تهران ۱۰ هزار نفر در زیر باران صیانت می کردند که آبگرفتگی ایجاد نشود و این زحمت را کمتر کسی می بیند، لذا نسبت به سال قبل در ۱۲۳ ناحیه ، تنها یک ناحیه آن هم برای لحظاتی قرمز شد و بعد از آن به حالت عادی برگشت. 

زاکانی بیان کرد: یک سری افراد که به دنبال عیب و ایراد گرفتن هستند،می گفتند با اولین باران چه مشکلاتی در شهر ایجاد می شود اما  باران بارید و اتفاقی نیفتاد و گفتند اگر برف ببارد دیگر کار شهر تمام است اما برف هم بارید و نه‌تنها دست و دلمان نلریزد بلکه عزیزان در شهرداری دعا می کردند که این برف استمرار پیدا کند تا گشایشی از طریق آن برای ملت فراهم شود. 

شهردار تهران تاکید کرد: امیدواریم با جدیت شما حال و هوای شهر روز به روز بهتر شود و ما هم بتوانیم به عنوان مدیریت شهری در مقابل مردم سربلند باشیم و هم خدمتگزار شایسته ای برای شما کارگران عزیز باشیم. نقش شما کارگران در اصل انقلاب و بعد از انقلاب و در دفاع مقدس نقش بی بدیلی است  و تا امروز در همه ادوار نقش شما کاملا مشخص است. انقلاب و مسئولین کشور مدیون شما هستند و این انقلاب متعلق به شما قشر زحمتکش جامعه است. امیدواریم بتوانیم با خدمت،  آسایش و آرامش را برای شما و خانواده تان به ارمغان بیاوریم.  

به گزارش شهر در پایان این مراسم از کارگران نمونه شهرداری تهران تجلیل شد. 

انتهای‌ پیام/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 20928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =