آغاز ویژه برنامه های هفته بدون کیسه پلاستیک در منطقه ۱۵

هفته بدون پلاستیک در منطقه ۱۵ با شعار" تهران بدون کیسه پلاستیکی برای همه" آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، نادر لطفی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با تاکید بر اهمیت آگاه سازی شهروندان نسبت به مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف گفت: درهمین راستا برنامه های آموزشی مختلفی با هدف افزایش دانش زیست محیطی شهروندان در خصوص حفاظت از محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف با تأکید بر کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف در اماکن عمومی و میادین میوه و تره بار منطقه تا ۲۱ تیر به اجرا در خواهد آمد.

لطفی اضافه کرد: در این هفته ۷ نانوایی دوستدار محیط زیست در نواحی ۷ گانه منطقه نیز افتتاح می شود.

او ادامه داد:  پیش از افتتاح نانوایی ها اقداماتی نظیرآموزش کسبه و شهروندان در زمینه مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف و پلاستیک و بیماری زایی بودن آنها و مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کیسه‌های پارچه ای به همراه توزیع بروشور توسط آموزشگران اداره مدیریت پسماند ارائه می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اینکه این برنامه ها با همکارای اداره محیط زیست و مدیریت پسماند منطقه به اجرا درمی آید، افزود: استقرار آموزشگر در میادین میوه و تره بار، فروشگاه شهروند و اماکن پرتردد همراه با ارائه آموزش به شهروندان در زمینه عدم استقاده از کیسه های پلاستیکی، توزیع ۲ هزار کیسه های پارچه ای  رایگان  و تبلیغات محیطی در فضای مجازی در زمینه عدم استقاده از کیسه پلاستیکی از دیگر برنامه های این هفته است.

او در پایان گفت: طبق آمارهای ارائه شده هر فرد تهرانی به طور متوسط روزانه سه کیسه پلاستیکی وارد چرخه محیط زیست می‌کند که معادل ۵۰۰ تن کیسه پلاستیکی است. امیدواریم با فرهنگ سازی در میان شهروندان در استفاده بیشتر از کیسه های پارچه این آمار را کاهش دهیم.

برپایه این گزارش؛ روز گذشته همزمان با هفته بدون کیسه پلاستیکی ۲ نانوایی دوستدار محیط زیست در نواحی ۲ و ۶   با حضور مدیرکل اداره محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه افتتاح شد.

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 2098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =