برگزاری اولین جلسه تشکیل نظام فنی و اجرایی قطار شهری تهران

اولین جلسه تشکیل نظام فنی و اجرایی قطار شهری تهران به همت ستاد مهندسی پیشرفت دانش‌بنیان شرکت بهره‌برداری مترو تهران با حضور مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت، بابک احمدی مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی گروه مپنا و جمعی از مدیران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، بابک احمدی مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی (مپنا) در این جلسه با اشاره به اینکه کشور ما در صنعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه بین‌شهری قدمت بسیاری دارد اما در حوزه درون شهری این صنعت جوان است، گفت: زیر ساخت‌های لازم در زمینه قوانین، مقررات و استاندارهای لازم در تضمین کیفیت و سطح خدمات منسجم نیست و نیاز به تدوین دارد. اگرچه استاندارهای بین‌المللی در حوزه فنی حمل‌ونقل ریلی درون شهری داریم اما توصیه استاندارد بین‌المللی این است که هر کشور استانداردهای بومی شده خود را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اقتضائات کشور ما نیز ایجاب می‌کند این سطح از بومی‌سازی را در استانداردهای کشور داشته باشیم و قابلیت‌های اجرا و بهره‌برداری را برایش فراهم کنیم.
مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی گروه مپنا ادامه داد: در حال حاضر تشکیل نظام فنی و اجرایی قطار شهری تهران باید محقق شود که بعد از تنظیم و اجرا بتواند به‌عنوان پایلوت در سیستم قطار شهری کلان‌شهرهای کشور مورداستفاده قرار گیرد و در سطح بالاتر بتواند به‌عنوان یک استاندارد ملی به‌تمامی سیستم‌های قطار شهری‌های کشور ابلاغ شود. 
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از تجارب راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت مپنا به‌عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی و سیستم‌های کارشناسی و مشاوره‌ای که در گذشته نظام تعمیرات و نگهداری ناوگان ریلی کشور را پیاده‌سازی کرده‌اند برای غنی‌تر شدن این کار استفاده می‌کنیم، افزود: کار با یک تیم مشترک از گروه مپنا و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و سازمان شهرداری‌ها، کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت و انجمن صنایع ریلی شروع می‌کنیم و از انجمن حمل‌ونقل ریلی هم کمک خواهیم گرفت. 
وی گفت: باتوجه‌به اینکه تجربه این موضوع در حمل‌ونقل ریلی بین‌شهری وجود دارد فکر می‌کنم در یک دوره یک‌ساله نظام فنی اجرایی شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران را تدوین و برای پیاده‌سازی آماده کنیم . 
بابک احمدی با اشاره به اینکه حرکت به سمت پیاده‌سازی و استقرار نظام فنی مهندسی ریلی کشور در کلان اعم از (درون شهری و برون‌شهری) چند سالی زمان می‌برد خاطرنشان کرد: قطعاً برای شروع، تدوین نظام فنی اجرایی حمل‌ونقل ریلی درون شهری در اولویت قرار می‌گیرد و بعد از آن به سمت یکپارچه سازی درون شهری و برون‌شهری حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 20988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =