۷ سرفصل اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۱ و با عنایت به تاکید شهردار محترم تهران مبنی بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان، ۷ سرفصل کلی اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ شینا انصاری با اشاره به بررسی اقدامات حوزه محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲ گانه، برنامه ریزی برای  اقدامات اجرایی سال ۱۴۰۱ را در ۷ سرفصل تشریح کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ترویج استفاده از انرژی های نو، بهبود سیستم های روشنایی گرمایشی و سرمایشی با هدف کاهش مصرف انرژی، اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب به منظور صرفه جویی و مدیریت منابع آبی در خدمات شهری، بهره گیری از همه ظرفیت ها برای کاهش آلودگی هوا، کنترل و کاهش آلودگی های زیست محیطی (هوا، آب، خاک و صدا) و پایش آنها در شهر تهران، ترویج آموزش های همگانی و ارتقاء سطح مشارکت و فرهنگ عمومی شهروندان در مدیریت و نگهداشت پایدار شهر، بهبود مستمر راندمان بازیابی منابع و انرژی بر پایه اصول توسعه پایدار را سرفصل های کلی اقدامات اجرایی این اداره کل عنوان کرد.

وی افزود: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای بررسی اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۰ و برنامه ریزی اقدامات اجرایی سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری سلسله جلسات با مناطق ۲۲ گانه در حوزه های برنامه ریزی، آموزش و توانمندسازی، مدیریت انرژی، شناسایی و پایش منابع آلاینده و ارزیابی و استانداردها کرده است.

انصاری خاطرنشان ساخت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۵۲ میلیارد ریال بودجه جهت انجام پروژه های محیط زیستی به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و ادارات محیط زیست مناطق ۲۲ گانه اختصاص داده شده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان یادآور شد: بیشترین بودجه مصوب در حوزه محیط زیست متعلق به توسعه انرژی های نو و طراحی و اجرای روش های بازیافت و بازچرخانی آب و سیستم های تصفیه فاضلاب است که در مجموع حدود نیمی از اعتبارات موجود است. در این جلسات تمام اقدامات محیط زیستی مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰ و چالش ها و فرصت های موجود در اجرای پروژه ها در سطح شهر تهران مورد بررسی و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 21106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =