آخرین وضعیت مناطق درگیر با معضل معتادان متجاهر

بیست و یکمین جلسه قرارگاه اجتماعی تهران به ریاست علیرضا زاکانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، بیست و یکمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران صبح امروز -یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱- با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی و به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

شهردار پایتخت در ابتدای جلسه قرارگاه آسیب های اجتماعی شهر تهران گفت: سال گذشته به توفیق خدا دست به دست هم دادیم و در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر گام های بلندی برداشته شد.

شهردار تهران افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که شهر ما با ظاهر نا آراسته (معتادان متجاهر، کودکان کار، تکدی گری و ...) خداحافظی کند.

پس از سخنان شهردار تهران احمد احمدی‌صدر مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به تشریح آخرین وضعیت مصوبات بیستمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران پرداخت.

تعیین و تکلیف مرکز ماده ۱۶ ویژه زنان شهرری، مکاتبه با فرماندهی ناجا در راستای استقرار نیروی پلیس در محدوده هنگام، تشکیل کارگروه ویژه کارتن خواب ها و تصمیم گیری در خصوص آن ها و جمع آوری معتادان متجاهر باقیمانده در بوستان میثاق منطقه ۱۶، از مصوبات بیست و یکمین جلسه قرارگاه آسیب های اجتماعی شهر تهران بود.

در ادامه جلسه شهرداران مناطق آلوده به معضل معتادان متجاهر شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت مناطق ارایه کردند.

سید مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به بحث بازآفرینی طرح ناحیه ۳ منطقه گفت: طرح بازآفرینی ناحیه ۳ که بیشتر معتادان متجاهر منطقه در این ناحیه حضور دارند در کمیسیون ماده پنج مطرح می شود که پس از تصویب، فضاهای بی دفاع ناحیه به مکان هایی برای ارایه خدمات تبدیل می شود.

در ادامه رضا پوریافر شهردار منطقه ۴ بیان کرد: از ابتدای طرح جمع آوری معتادان متجاهر هزار و ۴۵۰ معتاد متجاهر، ۳۰۰ نفر کارتن خواب، ۹۰ نقطه بی دفاع شهری و یکصد باب مغازه ضایعاتی جمع آوری، ساماندهی و تعطیل شد.

مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ نیز با اشاره به تعداد جمله آوری معتادان متجاهر از سطح منطقه گفت: از ابتدای شروع طرح دو هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۳۰ واحد نیز در محدوده شوش شرقی پلمب شد.

مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ بیان کرد: از ابتدای طرح هزار و ۵۸۰ معتاد متجاهر از سطح منطقه جمع آوری شد و در حوزه برخورد با واحدهای صنفی متخلف ۷ واحد پلمب و ۱۲ واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در تشریح آخرین وضعیت رود دره فرحزاد گفت: با توجه به اقدام های عمرانی انجام شده حال و روز رود دره فرحزاد خوب است و کار نظارت بر وضعیت پلمب واحدهای ضایعاتی در سطح منطقه در حال انجام است.

محمد هادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ نیز بیان کرد: میدان امام حسین (ع) به عنوان نقطه تلاقی ۳ منطقه از شهرداری تهران همواره مورد توجه است و متاسفانه کلونی های معتادان در محدوده خیابان شهرستانی در حال افزایش است.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 21150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =