۴ درصد از بودجه شهرداری‌ در حوزه آتش‌نشانی صرف می‌شود

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: بالغ بر ۴درصد از بودجه شهرداری تهران در حوزه آتش نشانی صرف می‌شود و بررسی بودجه در سنوات قبل نشان‌دهنده رشد این سهم در بودجه شهرداری می‌باشد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی بابایی در جلسه بررسی لایحه اساسنامه سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و لایحه اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تاکید کرد که حوادث و آتش سوزی در شهر تهران با اقدامات پیشگیرانه قابل کاهش است.

وی با بیان اینکه در کمیته‌ ایمنی به دنبال کاهش حوادث و در نتیجه آن کاهش تعداد  ایستگاه‌های آتش نشانی هستیم، عنوان کرد: بالغ بر چهار درصد از بودجه شهرداری تهران برای حوزه آتش نشانی صرف می‌شود و بررسی بودجه در سنوات قبل نشان دهنده رشد این سهم در بودجه شهرداری تهران می باشد.

بابایی افزود: شهرداری تهران باید در برنامه پنج ساله چهارم، ملزم به توسعه اقدامات پیشگیرانه  جهت کاهش حوادث شده و نسبت نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی به نیروهای معاونت پیشگیری باید اصلاح گردد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: پیروی کاهش حوادث در مرحله اول توسعه ایستگاه ها باید متوقف شده و در مرحله بعد، تعداد ایستگاه ها کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: اگر هم میخواهیم ۴درصد بودجه شهرداری تهران را به این حوزه اختصاص دهیم باید این بودجه بیشتر از مقابله صرف پیشگیری شود و تجربه راهور ناجا در کاهش تلفات جاده ای، مثال خوبی است که شهرداری تهران هم میتواند حوادث آتش سوزی و غیره را با فعالیت های پیشگیرانه و فرهنگی کاهش دهد.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 21253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =